בני גנץ: נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ סייר היום (שלישי) בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, והבטיח להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת.

"אנו חוזרים וקובעים - בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל, בכל תרחיש עתידי שלא יקרה", אמר גנץ.

לטענתו, ממשלות שדנו בעבר על האפשרות למסור את הבקעה לערבים עשו טעות חמורה. ''אנו רואים בחלק הזה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואחרי הבחירות נפעל להחלת ריבונות על הבקעה בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית", הוסיף יו"ר כחול לבן.

גנץ גם קרא לארצות הברית לפרסם את פרטי ''תוכנית המאה'' לפני הבחירות לכנסת, "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזרח התיכון קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית".

יעלון: "בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"כחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להבטחתו של בני גנץ להחיל ריבונות בבקעת הירדן, ''למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

אתמול התמודדה ''כחול לבן'' עם התבטאות של ח"כ יעל גרמן ולפיה המפלגה תומכת בעקירת יהודים על בסיס תוכנית ההתנתקות.

בראיון לגלי צה''ל נשאלה גרמן האם ''כחול לבן'' תתמוך בהחלת ריבונות בבקעת הירדן והשיבה: "אנחנו לא מדברים על סיפוח הבקעה, אני לא יודעת מאיפה זה הגיע. אנחנו מדברים על איזשהו הסדר שמבוסס על התנתקות. זה כתוב במפורש במצע שלנו. אולי כל אחד יכול למצוא מה שהוא רוצה".

בעקבות הביקורת מימין הסבירה גרמן כי התכוונה לתוכנית ''היפרדות'' ולא תוכנית ''התנתקות'', כלשונה. ''בעניין הבקעה, המצע שלנו אומר 'בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל', וכן 'ניזום ועידה אזורית עם מדינות ערב... ונעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים'.

''ולכל החוגגים סביב המילה הטעונה: התנתקות. תרגעו, התכוונתי להיפרדות. היפרדות ולא התנתקות", אמרה ח''כ גרמן בהודעת הבהרה שפרסמה.