השר נפתלי בנט בבית אלרפאל לוי

יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט סייר היום (שלישי) ביישוב בית אל שבחבל בנימין וביקר במועצה המקומית, במשרדי אתר ערוץ 7 ובישיבה הגבוהה.

השר בנט שוחח עם תלמידי הישיבה והסביר את חשיבותה של מפלגת ''ימינה'' המאחדת את הציונות הדתית ואת מעורבותה בניהול המדינה.

לפני שעלה השר בנט לשוחח עם תלמידי הישיבה עמד הרב זלמן ברוך מלמד בפני תלמידיו על חשיבותן של הבחירות הקרובות והזכיר את דברי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שאמר כי מדינה יהודית חייבת להישען על ממשלה שאינה נתמכת על ידי מי שאינם יהודים.

שר הביטחון אמר לתלמידים, "26 שנים לאחר הסכמי אוסלו, אנחנו עדין נמצאים במערכה של בלימה נגד חלוקת הארץ, מסירת חלקי ארץ ישראל ועליית שלטון המשפטנים. בשבע השנים האחרונות מאז שנכנסנו לזירה בלמנו הקמת מדינה פלסטינית, בלמנו גל הרס עצום שעמד לפקוד את ההתיישבות ובלמנו את השתלטות המשפטנים על הממשלה במדינה".

"כשהיינו קטנים, חלשים ונחמדים פשוט באו דחפורים ולא ספרו אותנו", אמר בנט. לדבריו ההבנה בחשיבות לקיחת האחריות בהובלת המדינה בכל התחומים חלחלה: "אם אנחנו רק נדאג לפינה שלנו מדינת ישראל תלך למקומות רעים מאוד וארץ ישראל תקרע".

"מהציבור הכי פחות בולט מבחינה פוליטית פתאום עכשיו בבחירות האלה כולם מבינים שהציונות הדתית והימין האידיאולוגי זה הציבור הקריטי וכל מערכת הבחירות זה על זה, האם יחזירו אותנו אחורנית לעמדות בלתי רלוונטיות כדי לתת לאחרים להוביל את המדינה לכיוונים אחרים, או שאנחנו נהיה עם יד על ההגה".

"אני מאמין שארבע השנים הקרובות הן ארבע שנות הכרעה. הכרעה מדינית על ארץ ישראל, זאת ההזדמנות. 52 שנים מדברים ולא החילו את החוק על בית אחד, על סנטימטר אחד ביהודה ושומרון. זה הזמן".

יו"ר ימינה ביקש לדחות את המחלוקות בתוך הציונות הדתית בשל גודל השעה, "בתוכנו יש גוונים, יש יותר תורניים, יש יותר ליברליים. גם אני שגיתי בחידוד ההבדלים בין מי שהוא כזה ליברלי לבין פחות ליברלי. בסוף, אם נתעסק בעצמנו כל הזמן בלדייק ולדייק אנחנו נתפצל לרסיסים.

''הציונות הדתית היא אמצעי ולא המטרה, המטרה היא לרומם את מדינת ישראל, אם כולנו מבצלאל ועד אליי, דרך איילת ודרך עידית ושרה ב"ק והרב רפי, גוונים, נפסיק להסתכל על עצמנו למרות ההבדלים - לא צריך לטשטש אותם, אבל הם שוליים ביחס לדבר הגדול שהוא - שעם ישראל נמצא בארץ ישראל ופועל לאור תורת ישראל".