מירי רגב
מירי רגבצילום: ערוץ 7

שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) תקפה אחר הצהריים את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאחר שזה דחה את קריאתו של ראש הממשלה נתניהו לתמוך בהחלת ריבונות בבקעה כבר כעת.

בתגובה לתשובת גנץ לנתניהו "‏ביבי. קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות", כתבה רגב בפייסבוק, "יעל גרמן מדברת על מצע שמבוסס על התנתקות. בני גנץ מדבר על החלת הריבונות בבקעה. תחליטו אתם למי להאמין".

"אם העניין כל כך חשוב לבני גנץ, למה לחכות?", תהתה רגב, "בשבוע הבא כשתתכנס המליאה, נעלה את הצעת החוק להצבעה, ונחיל את הריבונות על בקעת הירדן. מה אתה אומר בני?".

נציין כי התבטאותו של גנץ הבוקר לפיה בכוונתו לפעול להחלת הריבונות בבקעת הירדן עוררה זעם רב גם בחוגי השמאל.

בתנועת שלום עכשיו אמרו "גנץ, הגיע הזמן להפסיק לשקר לציבור. סיפוח הבקעה הוא ההיפך משלום וביטחון, הוא יפגע ביחסים עם ירדן ומצרים ושומט את הקרקע תחת כל אפשרות להסכם עתידי עם הפלסטינים. זוהי הצהרת בחירות מסוכנת וחסרת אחריות שמתדלקת רעיון הזוי שהקהילה הבינלאומית מתנגדת לו".

יו"ר העבודה-מרצ, עמיר פרץ, אמר "אני מצפה מכחול לבן שלא להיגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ'. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו"מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הביטחון החיוניים של ישראל".

''אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות", הוסיף פרץ.

ח"כ יוסף ג'בארין צייץ בתגובה לדברי גנץ על סיפוח הבקעה, "גנץ, את נתניהו צריך להפיל ולא לעקוף מימין. המשמעות של סיפוח בקעת הירדן ברורה: הנצחת הכיבוש, הרחבת מעגל הדמים וחיסול הסיכוי לשלום המושתת על הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. לא ככה נראית אלטרנטיבה".