איימן עודה: "סיפוח - לחיות על החרב לנצח"דוברות הרשימה המשותפת

ח"כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, תוקפת את הצהרתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לפי יפעל להחלת הריבונותבבקעת הירדן אחרי הבחירות.

"בצלאל סמוטריץ', שר בממשלת מעבר נצחית, מציע להצביע במחטף על סיפוח בקעת הירדן, כתגובה להצבעה על הקמת ועדת כנסת. אם מישהו עוד היה זקוק לדוגמא כמה מסוכן לישראל השילוב הנוכחי בין ראש ממשלה נאשם בשוחד למפלגות ימין קיצוניות שעליהן הוא נשען לשם השגת חסינות", תקפה סוויד.

"ומה עושים כחול לבן וגנץ בתגובה? ממהרים ליישר קו לימין ומצהירים שיספחו את בקעת הירדן אחרי הבחירות. רק הצבעה למפלגת העבודה-גשר-מרצ תבטיח שתקום כאן אחרי הבחירות ממשלה אחראית ושקולה של תקווה ושינוי", הוסיפה.

בני גנץ: נפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות

יו"ר העבודה-מרצ, עמיר פרץ, אמר "אני מצפה מכחול לבן שלא להיגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ'. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו"מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הביטחון החיוניים של ישראל".

''אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות", הוסיף פרץ.

יו״ר הרשימה המשותפתח״כ איימן עודה מסר בתגובה להצהרת גנץ, "לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

ח"כ יוסף ג'בארין צייץ בתגובה לדברי גנץ על סיפוח הבקעה, "גנץ, את נתניהו צריך להפיל ולא לעקוף מימין. המשמעות של סיפוח בקעת הירדן ברורה: הנצחת הכיבוש, הרחבת מעגל הדמים וחיסול הסיכוי לשלום המושתת על הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. לא ככה נראית אלטרנטיבה".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן תקפה "‏עם הצהרות הסיפוח שלו גנץ פועל לחיסול המדינה הפלסטינית. לא שמאל, לא מרכז. לא בטיח. ימין קשה. רק המשותפת תהיה אופוזיציה חזקה משמאל לכל ממשלת ימין".