הרב דוד חי הכהן
הרב דוד חי הכהןישיבת בת ים

לקראת הבחירות לכנסת ה-23 מנסים גורמים במפלגת יהדות התורה לחדש את הברית הפוליטית שנרקמה ערב הבחירות האחרונות עם הרב דוד חי הכהן ראש קהילת 'אור ישראל' ורב הישיבה הגבוהה בבת ים.

כזכור, לקראת הבחירות לכנסת ה- 22, נחתם הסכם עם יהדות התורה. במסגרת ההסכם, פורסם מכתב חריג שבו הובעה הבהרה כי יהדות התורה מתנגדת לנסיגות.

"יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת ח"ו – בנסיגות מארץ ישראל. ועפ"י החלטת מועצת גדולי התורה שליט"א תמשיך במדיניות זו", נאמר במכתב.

עוד נאמר כי "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה בירושלים, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשמירה על שלומם האישי, וגם להשגת האמצעים השונים לקבע בהם, חיי קהילה, חינוך ודת".

בשבועות האחרונים נדמה היה כי חלה התקרבות בין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לרב דוד חי הכהן והברית עם יהדות התורה תיסדק.

אולם פרימת הברית של הבית היהודי עם עוצמה יהודית ברגע האחרון לפני הגשת הרשימות הובילה אותו למתוח ביקורת חריפה על הבית היהודי.

"מיצר על המהלך הרקוב שמפלגת הבית היהודי עשתה והעומד בראשה וכן במיוחד שהפרה הסכם עם מפלגת עוצמה יהודית ודחקה את מוטי יוגב", נמסר מטעמו.

כעת לא ברור האם יחדש את הברית עם יהדות התורה או יצדד בתמיכה ב'עוצמה יהודית'.

יש להניח כי אופן התנהלותה של המפלגה החרדית בסוגיית פסילת ח"כ יזבק מהרשימה המשותפת תהווה שיקול משמעותי במכלול השיקולים. יהדות התורה מסתייגת מפסילות באופן עקרוני וייתכן שכך תנהג גם במקרה הזה.

אמש נועדו חברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' לצד חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס עם מנהיגי הציבור הליטאי הרב חיים קניבסקי וראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין להתייעצות לקראת הבחירות.