טיפים לבריאות טובה יותר

על מנת לשמור ולחזק את בריאותנו חשוב לתת את הדעת למספר רחב של נושאים הנוגעים להתנהלות היומיומית שלנו.

בשיתוף 'wtea' , כ"ה בטבת תש"פ

בריאות
בריאות
pexels

אימוץ ויישום נכון של אורח חיים בריא יש בו לתרום תרומה מכרעת לשיפור איכות החיים לא ברמה הפיזית והבריאותית אלא גם ברמה הנפשית והרוחנית.

פעילות גופנית

ברור לכל שפעילות גופנית סדירה ויומיומית יש בה להוריד ולהפחית את הסיכון למוות מוקדם, להביא להפחתה בסיכון לחלות במחלות רבות ולשפר את איכות חיינו באופן. מעבר לכך תורמת הפעילות הגופנית ביכולת להתמודד עם מצבי דיכאון ולסייע לאוכלוסייה מבוגרת בתהליכי חשיבה וביצוע מטלות פיזיות יומיומיות בקלות יתרה.

אצל ילדים ובני נוער תרומת הפעילות הספורטיבית לפיתוח ושיפור מערכת הלב-ריאה, חיזוק השרירים, בריאות שלד הגוף ושמירה על איזון הגוף בכל הנוגע ליחס של שומנים ושרירים.

תזונה נכונה ומאוזנת

תחום זה מהווה כמובן גורם בולט ממש בכל הנוגע לבריאותנו. תזונה לא בריאה מסכנת אותנו במחלות שונות החל מהשמנת יתר ועד מחלות אחרות המאפיינות את המאה ה- 21 ( סוגי סרטן שונים, מחלות לב ודם ועוד). מנגד, תזונה בריאה ומאוזנת תוריד את הסיכון לחלות במחלות ואף להתמודד עם מחלות קיימות.

במסגרתו של תפריט מאוזן ובריא, חשוב כמובן לצרוך כמות מספקת של ירקות ופירות כל עוד אלו אינם חוצים את צריכת הקלוריות היומית הדרישה לנו. חשוב לגוון בכמה שיותר סוגים של ירקות ופירות ולא להתרכז ולהתמיד במבחר דל ומצומצם. אכילת דגנים חשובה גם כן והיא תאפשר לגוף לקבל סיבים תזונתיים, ויטמנים ומינרלים. יש לדאוג שלפחות חצי מכמות הדגנים תהה מדגנים מלאים. מבחינת מוצרי החלב חשוב להקפיד לצרוך עד שלושה מוצרים ביום וזאת בכדי להשלים לגוף את צריכת הסידן, החלבון והחיידקים הפרוביוטיים.

צריכה של נוזלים ומשקאות

הבסיס בצריכת הנוזלים שלנו חייבת להיות אך ורק של מים וזאת תוך הימנעות של שתייה ממותקת. צריכת המים מסייעת לניקוי מערכות הגוף ומפחיתה את תחושת הרעב. חשוב לצרוך לפחות כשמונה כוסות מים ביום.

לרבים המתקשים לעשות את המעבר לשתייה מרובה של מים, תוך ויתור על שתייה ממותקת או כזו בעלת טעמים, ניתן להצביע על מספר אפשרויות שיוסיפו לכם טעם ובריאות בכל הנוגע לצריכת הנוזלים. אחת האפשרויות המומלצות נוגעת לצריכה של תה ירוק, אותו ניתן אף לשתות כתה קר ומרענן בקיץ. התה הירוק בעל נוגדי החמצון EGCG הפך למשקה לו תרומה רחבה לבריאותנו בין אם בהורדת רמות הכולסטרול, הפחתת הסיכון להתקפי לב, תרומה באיזון הסוכרת ופעילות בהגנה כנגד מחלת הסרטן.

כמו כן תוכלו לשתות מיצים העשויים מפירות טריים כגון" מיץ תפוזים, מיץ תפוחים וגזר וכדומה.

אם אתם חובבי שייקים, תוכלו להכין שייק מפנק על בסיס חלב בשילוב של בננות, אגוזים, סילאן ושילובים נוספים שאהובים עליכם.