אזכרה לרב וישליצקי
אזכרה לרב וישליצקיצילום: צבי גולדברג

אזכרה במלאת שנה לפטירתו של הרב אלישע וישליצקי זצ''ל נערכה היום (רביעי) בהר הזיתים בירושלים, בהשתתפות עשרות בני אדם.

שר החינוך הרב רפי פרץ שלמד והכיר את הרב באופן אישי, אמר באזכרה: "הרב אלישע היה לפני הכל חבר יקר. מסר את נפשו על הציונות הדתית ברחבי הארץ, הגיע לכל מקום שהתבקש לא משנה אם היו שם מעט או מאות אנשים. אדם פשוט, עניו, הכל בשקט מופתי. זכיתי להכיר אותו ואני מודה בכל יום על הזכות הזאת. אלישע, אתה חסר מאוד".

מועמדת "ימינה" שרה ב"ק אמרה "אנחנו צריכים ללמוד מהרב אלישע וישלצקי את מידת ההתלהבות. הוא ידע להתעלות מעל המחלוקות בהתלהבות המחוברת לתורה, לעם ולארץ. אני מקווה שנלמד ממנו להביא לכך שהבית של הציונות הדתית ינק מאותם שורשים ויתעלה מעל המחלוקות, כדי שיהיה בית איתן ויציב".

ח''כ אופיר סופר (ימינה) אמר באזכרה כי "אחד הדברים המיוחדים ברב אלישע היה שכמעט כל מי כל מי שהרב אלישע ליווה אותו וייעץ - חש כבנו היחיד. אנו מציינים היום שנה לפטירת מו"ר הרב אלישע וישלצקי זצ''ל- איש הגרעינים התורניים, אוהב עם ישראל וארץ ישראל. במהלך השנה האחרונה, לא פעם התגעגעתי לסיוע ולהכוונה שלו ואף היו רגעים שניסיתי לדמיין מה הוא היה אומר לי".

צילום: דוברות ימינה
צילום: דוברות ימינה
צילום: דוברות
צילום: דוברות

אתמול התקיים ב''מכון מאיר'' ערב לימוד לזכרו של הרב וישליצקי, בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וראש המכון הרב דב ביגון. ביום ראשון התקיימה אזכרה בישיבת כרמיאל.

הרב וישליצקי זצ''ל למד בצעירותו במדרשיית נעם ולאחר מכן בישיבת מרכז הרב, והיה מתלמידיהם של הרב צבי יהודה הכהן קוק והרב יהושע צוקרמן.

במשך כשמונה שנים העביר הרב וישליצקי פינה שבועית בתחנת הרדיו של ערוץ 7. אחד מבניו, יהודה, קיבל צל"ש רמטכ"ל על חלקו בתקרית הנגמ"ש במבצע צוק איתן.