נריה ואמו
נריה ואמודורית אור

דורית אור, אמו של נריה בן ה-21 שנמצא מיום שישי במעצר באוקרינה אחרי שהיה מעורב בתאונת דרכים שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm וקראה לממשלה לסייע בשחרורו.

"בני נמצא כיום בבית כלא של ממש, לא בבית מעצר, באוקרינה בגלל שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית שכתוצאה ממנה נהרג אבא של קצין משטרה אוקראיני, אשתו פצועה קשה. אנחנו מתפללים שהיא תחזיק מעמד. אם היא תמות גם כן המצב יהיה הרבה יותר גרוע. אני אפילו לא יכולה לומר בוודאות שהוא אכן אשם בתאונה.

"הוא נהג ברכב אירופאי, כשההגה נמצא בצד ימין של הרכב. הוא נסע מאחורי משאית שהסתירה לו את הדרך, ניסה לצאת לעקיפה בזמן שרכב נוסף ממול החליט גם כן לצאת לעקיפה בדרך הנגדית. בגלל שהוא נהג מקצועי הוא הצליח להתחמק מהתנגשות חזיתית. לצערנו הרכב ממול איבד כנראה שליטה, התנגש ברכבים נוספים וזה מה שגרם למותו של הנהג. בני נעצר במקום".

מה צפוי לו?
"בית חב"ד מעורבים בעניין, הם מינו לו עו"ד מקומי. עד יום שני לא היה לנו קשר איתו, כשעבר חקירות ומי יודע מה עוד עשו לו שם. רק בעוד חצי שנה אמור להתקיים המשפט, בינתיים העבירו אותו לצד השני של העיר. הענישה על תאונות כאלה עם הרוגים היא בין 8 ל-9 שנים".

מישהו מהשגרירות שלנו מעורב?
"אני יודעת שהקונסולית באוקרינה מודעת למקרה. אני מאמינה שגם בשגרירות יודעים. אני באופן אישי לא הצלחתי להגיע לשגרירות כאן בארץ".

ואת מצפה שמדינת ישראל תתערב בשלב הזה?
"אני חושבת שאם נקבע לו המשפט רק לעוד חצי שנה, אני לא מבינה למה הוא נדרש לשבת בכלא בתנאים כל כך מזעזעים. הוא הצליח לעשות שיחת וידאו ולהראות לי את התא. זה מפחיד, הם כמו עכברים שם בחדר. אין להם מיטות אלא מזרנים על המיטה. זה קור של אוקרינה, שונה לחלוטין מהקור בישראל. אנחנו מנסים לנהל מאבק שיקבל מעצר בית ושיתנהל משפט צודק. ידוע שאוקרינה היא מדינת עולם שלישית ורביעית. אין שם מדינת חוק. הכל זה כסף ושוחד".

יכול להיות שישראלים צריכים לקחת בחשבון את זה כשהם נוסעים למדינות עם מערכת צדק שונה משלנו.
"דיברתם על קודם על כך שבתאילנד ובמקומות אחרים החוקים שונים מאוד מהחוקים שלנו וזה עלול להסתיים באסון".

אתם מנסים לאסוף כסף כדי שתוכלו לשחד את האוקראינים.
"כן. חייבים".

ספרי לנו על נריה.
"הוא ילד חרדי שלא עשה צבא אלא למד בישיבה. הוא נסע להתפלל באומן להסתובב בקברי הצדיקים והתאונה קרתה רגע אחרי אומן. הוא ילד טוב וצדיק".

קמפיין מיוחד להצלת נריה צובר תאוצה בימים אלו ועם ישראל מתגייס בדחיפות למען הצלתו לתרומות>>>