אבי סגל
אבי סגלצילום: עצמי

1.

אחרי מאמצים וקשיים רבים, מנהיגי הציונות הדתית הצליחו להתאחד, לרוץ ברשימה משותפת ולהשיג ביחד מטרה חשובה אחת: את פרס מבוכת השנה תש"פ. רבים במגזר חשים כיום כעס וסלידה מהתנהלות נציגיהם בפוליטיקה, וחלקנו אף שוקלים לא להצביע למפלגה המחודשת. לא מדובר בביביסטים, גם לא בכהניסטים, אלא במפד"לניקים קלאסיים שהאופציה הפוליטית הטבעית שלהם נראית כרגע מושכת פחות. למרבה המזל, הבחירות האלה כוללות אלטרנטיבות ראויות למפלגת ימינה. ייתכן שלא שמעתם על חלק מהמפלגות הבאות, אבל הן אמיתיות לחלוטין, ואם יגיעו לכנסת - הן בוודאי יעשו רק טוב לבוחריהן, לציבור הסרוג ולתפארת מדינת ישראל.

למשל, מפלגת 'אדום לבן'. את המפלגה החביבה הזאת מוביל איש העסקים הרחובותי עמי פיינשטיין. בעבר נודע פיינשטיין כמי שצבע חניות כחול-לבן בעירו בצבעי אדום-לבן, כדי לגרום לנהגים לחנות בחניונים שבבעלותו. אם יגיע לכנסת, הוא בוודאי יצליח לחשוף גם את מפלגת כחול-לבן כמפלגת אדום-לבן, לבנה סוציולוגית ואדומה פוליטית. בנוסף לכך, במקום השלישי ברשימה הוצב הלוחם והפונדקאי הוותיק כושי רימון, שיבוץ שבוודאי ידבר אל ליבם החם של מצביעים גולשי אינטרנט רימון.

מפלגה אחרת היא מפלגת 'החזון', שמוגדרת כימנית וליברלית ופונה לדוברי הרוסית. היא אולי לא הכי דוס-פרנדלי בעולם, אבל היי, מי שמתחרה עם אביגדור ליברמן הוא החבר שלי. מפלגת ימין חילוני אחרת היא 'צומת' הוותיקה. בבחירות אלו חברו החקלאים של המפלגה לארגון נהגי המוניות, וביחד הם רצים לכנסת כדי לדאוג הן למונית והן ללימונית. מפלגת צומת, מועמדים אלמונים, כלי רכב. מה כבר עלול להשתבש?

ואם לא די באלה, יכולים הסרוגים למצוא נחמה במפלגות בעלות שמות יהודיים שורשיים: 'הלב היהודי', 'הגוש התנ"כי', 'הברית המשותפת' (מן הסתם מפלגה הדוגלת בלידת תאומים זכרים) וכמובן 'שמע'. נשים דתיות יכולות למצוא חיבור למפלגת 'קול הנשים', שם שמזכיר קצת את רדיו קול הנשמה. רק כדאי להן לזכור שבעוד המפלגות האחרות יגיעו לאפס מנדטים, המפלגה שלהן עדיין תקבל 30 אחוזים פחות.

2.

לפני ימים אחדים הופיעה ידיעה חדשותית על גברת אחת מאנגליה שהתחתנה עם שטיח. ידיעות מסוג זה מופיעות בתקשורת מפעם לפעם, כשהדבר היחיד שמבדיל ביניהן הוא זהותו של החתן. כבר לפני שנים פורסם סיפורה של מיליונרית יהודייה-בריטית, שהגיעה לאילת וערכה שם טקס נישואין עם דולפין. ככה זה בריטיות, לפעמים הן מתאהבות בבן זוג שעיר ולפעמים מעדיפות אותו קירח. אגב, הדולפין המאושר מאילת הלך לעולמו אחרי חודשים ספורים. עד היום טרם פורסם אם לפני מותו הוא הספיק להיפרד מזוגתו לשלום ולהודות לה על כל הדגים.

לפני כחצי שנה פורסמה ידיעה אחרת על אוסטרלית אחת שמצאה חתן יפה תואר ויציב עם רגליים על הקרקע. זה היה גשר. מישהי אחרת נישאה לרוח רפאים של שודד ים, ולפחות שלוש נשים שונות פתרו את בעיית הרווקות המאוחרת כשבחרו להתחתן עם עצמן. זוגיות מהסוג האחרון, חייבים להודות, עשויה לפתור לא מעט בעיות, אבל היא מעוררת גם שאלות מתבקשות. למשל, האם במקרה של משבר בחיי הנישואין, האישה תשלח את עצמה לישון על הספה בסלון?

3.

לא כולם רוצים להיכנס לחופה. לא עם יצורי אנוש, לא עם שטיחים וגם לא עם מפלגות. כמי שמתלבט בעצמו בנושא בכל מערכת בחירות, אני האחרון שאזלזל במי שבוחר לא לבחור, קל וחומר כשימי הבחירות נעשים תכופים אפילו יותר מפציעות שחקנים במכבי סל. ובכל זאת, אם כבר החלטתם לערוך ביקור אצל ועדת הקלפי ולממש את זכותכם הדמוקרטית, נראה שאין ברירה אלא לבלוע צפרדעים כשרות ולהצביע למפלגה הקרובה ביותר לעמדותיכם ולתקוותיכם. להצביע למפלגה שהכי דומה לכם. כן, בדיוק כמו האישה ההיא שהתחתנה עם נעל.