בוחן כושר קרבי
בוחן כושר קרביצילום: דובר צה"ל

זו הייתה השנה המתוחה ביותר עבור פיקוד הצפון, שהתחילה עם מבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות טרור של חיזבאללה בגבול לבנון והסלמה בחודש אוגוסט עם ירי נ"ט לעבר רכב צבאי סמוך לאביבים, מיד לאחר סיכול חולייה של רחפני נפץ בגבול סוריה.

בשבוע האחרון נערך צעד הגנתי משמעותי נוסף, כשנודע כי צה"ל החל בעבודות תשתית והקמה של טכנולוגיה חדשה שמטרתה לזהות ולמנוע מנהרות התקפיות שמטרתן לחצות מלבנון לשטח ישראל.

בסיכומו של השבוע האינטנסיבי, נערך המופע השני של בוחן כשירות קרבי פיקודי שבחן את כלל הקצינים הלוחמים של הפיקוד, מדרגת סג"ם דרך מפקדי החטיבות הסדירות והמילואים, ועד למפקדי האוגדות ומפקד הפיקוד, אלוף אמיר ברעם.

"בוחן הכשירות, המבוצע לראשונה במתכונת פיקודית, בודק את כל היכולות של הקצין הלוחם, ושם דגש על היכולות הנדרשות ממנו בשדה הקרב", אמר מפקד גדוד 53, סא"ל טל אלקובי. עוד הוסיף כי במהלך הבוחן באות לידי ביטוי יכולות שונות, ביניהן ניווט, מעבר מכשולים שונים, וירי לאחר מאמץ, כל אלה הן יכולות הכרחיות שנקבעו כרף עבור כל קצין לוחם בצבא. "הבוקר החל מוקדם מאוד, ועם שחר קציני הפיקוד, ביניהם קציני גדוד 53 מחטיבה 188, יצאו לריצה מאתגרת, שבסופה תינתן האסמכתה להיותם קצינים קרביים".

להבדיל מבוחן כשירות כלל צה"לי, הפעם לראשונה נערך בוחן שכזה בנפרד לקציני הפיקוד, כחלק בלתי נפרד ממוכנות היחידות ללחימה בגזרה זו. הבוחן הביא לידי ביטוי את אתגרי שדה הקרב אליהם ידרשו היחידות המבצעיות בצה"ל במערכה הבאה.

מסלול הבוחן אותו ביצעו המפקדים כלל ארבע משימות - תנועה רגלית עם משקלים, ניווט מבצעי על גבי מפת תצלום אוויר, מעבר מכשולים בשטח בנוי וירי לאחר מאמץ.

צילום: דובר צה"ל