ריבלין לננסי פלוסי: ''היחסים בינינו איתנים מתמיד''Omer Miron / GPO. Sound: Ben Peretz / GPO

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר (חמישי) עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי, ובכך המשיך את רצף הפגישות המדיניות שהחל ביום שלישי עם המנהיגים אשר נענו להזמנתו והגיעו לירושלים לפורום השואה הבינלאומי.

הנשיא ופלוסי שוחחו על היחסים החמים והחשובים בין המדינות. ריבלין הודה לה על הגעתה אמש לארוחת הערב הרשמית.

״היחסים ביננו איתנים מתמיד״, אמר הנשיא לפלוסי, ״הקשר העמוק בנינו אינו תלוי בעמדות פוליטיות ונשען על חיבור פנימי עמוק בין העם הישראלי והעם האמריקאי. ארצות הברית היא ידידתנו החשובה ביותר והיא בת בריתנו ומרכיב איתן בביטחון הלאומי שלנו. לתמיכה העל-מפלגתית של ארצות הברית במדינת ישראל חשיבות אסטרטגית עמוקה מאוד״.

השניים הביעו דאגה מהעלייה בתקריות האנטישמיות בארה״ב ובעולם כולו ושבו והדגישו את המחויבות למאבק בה.

אתמול נועד הנשיא עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, לפגישת עבודה. הנשיא קיבל את פניו של הנשיא שטיינמאייר וציין כי הוא שמח מאד לקבל בשנית בירושלים חבר וידיד קרוב, גם שלו וגם של מדינת ישראל. הנשיא ציין את מחויבותו העמוקה של נשיא גרמניה למאבק באנטישמיות ולשמירה על ביטחון הקהילה היהודית ואמר: "כפי שראינו בהאלה, האנטישמיות גואה הן בגרמניה והן ברחבי העולם. שנאה אנטישמית הופכת למתקפות אנטישמיות רצחניות. יהודים מבקשים לנהל את חייהם בגלוי ובגאון בכל מקום. עליהם להיות מסוגלים לחבוש כיפות ברחובות ולהתפלל בבתי הכנסת ללא חשש".

ריבלין התייחס לנעשה בבית הדין הפלילי בהאג ואמר שלמדינת ישראל החובה להגן על עצמה כשם שזו זכותה, עוד הוסיף: "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית היודעת לחקור עצמה''.

בתום הפגישה ציין הנשיא את הצטרפותו לביקור נשיא גרמניה באושוויץ בשבוע הבא, אליו הזמין את הנשיא להצטרף ובהמשך לביקורו בגרמניה מיד לאחר מכם בשבוע הבא: "היום, אנחנו יחד בירושלים. בשבוע הבא נהיה יחד באושוויץ-בירקנאו ובברלין. יהיה זה מסע עוצמתי ומשמעותי מאד עבור שנינו".

נשיא גרמניה הודה לנשיא והדגיש את מחויבותה של גרמניה למאבק באנטישמיות ולשימור זיכרון השואה. נשיא גרמניה הוסיף כי הוא גאה לייצג את ארצו במפגש היסטורי ומשמעותי זה המתקיים בירושלים".