יונתן פולק מובל לדיון
יונתן פולק מובל לדיוןצילום: ארגון עד כאן

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני שלח מכתב דחוף למפקד מחוז ש"י במשטרת ישראל, ניצב משה ברקת, שבו הוא מבקש ממנו לטפל בתלונה שהוגשה נגד פעיל השמאל יונתן פולק.

במכתבו תיאר אלחייני כי "פולק הוא דמות מוכרת במחוזות השמאל הקיצוני ושותף בארגון הפגנות אלימות בימי שישי בכפרים פלסטיניים, בהם נפצעו עד כה עשרות חיילי צה"ל ומתיישבים".

התלונה במשטרה הוגשה בעקבות מאמר אשר כתב פולק באתר האינטרנט של ''הארץ'', תחת הכותרת "שוב אני הולך לכלא", בו קורא פולק "להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי". כדי לעשות זאת, לפי מאמרו, "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

"הסתה זו אינה תיאורטית", כותב אלחייני, "שכן 'הארץ' ופולק תזמנו את פרסום המאמר לזמן מעצרו, וזו קריאה לפעולה לעמיתיו ותומכיו, שאכן מגיעים מידי יום שישי להשתתף בהתפרעויות האלימות".

יו"ר מועצת יש"ע הדגיש: "מהלכים מסוכנים אלו עלולים להביא לפגיעה בחיילי צה"ל ובתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", ועל כן הוא דורש ממפקד המחוז "לעשות ככל שיש בכוחך כדי למצות את הדין עם האדם הזה, אשר מסכן את חיילי צה"ל ואת חיי תושבינו. בתלונה הזאת יש לטפל במלוא החומרה, תוך כדי שימוש בכל הכלים העומדים לרשותך".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן' מסר: "אנו מצטרפים לבקשת יו"ר מועצת יש"ע מגורמי האכיפה לטפל באופן דחוף בתלונה בנוגע להסתה אלימה שהוגשה נגד האנרכיסט יונתו פולק. אנו מצפים שכלל הרשויות יחלו לפעול ולהחיל את החוק על מארגני ומשתתפי ההפגנות האלימות בהם נפגעים חיילי צה"ל".