אמארה סטודמאייר. עכשיו צהוב
אמארה סטודמאייר. עכשיו צהובצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

"אין חשש לניגוד עניינים ממשי", כך נכתב בחוות הדעת שהגישה היום (חמישי) עורכת הדין רונית אמיר-יניב, היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל באשר לחתימתו של אמארה סטודמאייר במכבי ת"א.

חוות הדעת שהגישה עו"ד אמיר-יניב היום, מגיעה לאחר שאתמול חתם הסנטר האמריקאי-ישראלי במכבי ת"א, בזמן שזה מחזיק ב-3% ממניותיה של היריבה המושבעת הפועל ירושלים.

למעשה, אישורה של עורכת הדין רונית אמיר-יניב מכשיר את החתמתו של הסנטר בן ה-37 בעל העבר העשיר בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, במכבי ת"א.

על פי חוות הדעת של אמיר-יניב "סטודמאייר מחזיק במניית מיעוט בחברת LLC ואינו מחזיק באופן ישיר במניותיה של הפועל ירושלים. עוד יש לציין, כי גם מניותיה של חברת LLC בהפועל ירושלים, מוחזקות כשלעצמם בנאמנות ובכל מקרה לא בידי סטודמאייר ו/או בידי מי מבעלי המניות האחרים באופן ישיר", נכתב בחוות הדעת המשפטית.

עוד כתבה עו"ד אמיר-יניב: "על פי המידע שהועבר לידינו על ידי הפועל ירושלים, סטודמאייר אינו נושא משרה ו/או עובד ו/או מכהן כיום בתפקיד כלשהו בקבוצת הפועל ירושלים" ולכן חתימתו במכבי ת"א אינה עומדת בניגוד עניינים.

על פי מכתבה של היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, על פי חוק העמותות, חוק להסדר הימורים בספורט, תקנון היסוד של איגוד הכדורסל בישראל, תקנון משחקי האליפות של איגוד הכדורסל בישראל, נוהל ניגוד עניינים מיום יוני 2019 של איגוד הכדורסל, תקנון פיב"א והקוד הבסיס לכללי אתיקה לספורט בישראל אין כל מניעה מחתימתו של סטודמאייר במכבי ת"א כשזו כתבה כי "כלל הוראות הדין שלעיל אינן כוללות איסור ו/או התייחסות כלשהי לנסיבות שבענייננו ולמניעתה של מכבי תל אביב מלהתקשר עם סטודמאייר".