מלבי תות פסיפלורה
מלבי תות פסיפלורהצילום: פאסי.קראוס

ספוילר: בסוף יש מתכון למלבי חלומי.

אבל קודם אני הולך לספר לכם איך הפכתי מגבר שלא יודע לתקוע מסמר בקיר לגבר עם סכין בין השיניים. זאת אומרת לא בין השיניים אלא בין האצבעות, כשכמעט חתכתי אותן במקום את הסשימי שהתנדבתי להכין עם השף שגב משה. את שגב אתם בטח מכירים. מי שיודע מה זה סשימי שיסביר לי בהזדמנות.

הכל יחסי, אמר אלברט איינשטיין, ותסמכו עליו שהוא ידע מה הוא אומר. בסופו של דבר, מה שחשוב זה היחס: יחס למשפחה, יחס לאורחים, היחס בין חלב הקוקוס לחלב השקדים במלבי המענג שתגישו להם בסוף הארוחה. נגיע למלבי, סבלנות.

לא כאן המקום לגלות איך השגתי את המתכון הסודי של המלבי המדהים של שגב. אני רק יכול לרמוז שבמבצע המסווג מעורבים אמצעי דיגיטציה מתקדמים, טכנולוגיה למחזור אשפה ואנשי פרסום חשאיים. או.קיי, אין באמת דבר כזה פרסום חשאי. אבל יש את אסף פאסי ואבי קראוס, הבעלים של משרד הפרסום פאסי.קראוס (בצירוף מקרים מדהים גם להם וגם למשרד קוראים פאסי וקראוס) שיודעים שהכל יחסי, ולכן החליטו להעניק לצוות העובדים שלהם יחס מעולה וארגנו להם יום גיבוש בפארק אריאל שרון שבמרכזה סדנת בישול עם השף, בה"א הידיעה, שגב משה.

למרבה המזל גם אני זכיתי להימנות על צוות העובדים המעולה הזה (קיבלו אותי ברגע של היסח הדעת, לא לגמרי ברור למה), ככה שגם אני זכיתי לטעום מהמלבי הנשגב של שגב.

כבר, כבר מגיעים למלבי.
שגב משה הוא מה שנקרא "משכמו ומעלה". חוץ מזה שהוא מתנשא לגובה של איזה שני מטרים, חוץ מזה שהוא מנהל אימפריה קולינרית שמעסיקה אלף עובדים, וחוץ מזה שהוא מכין ארוחות גורמה למנהיגים מכל העולם, חוץ מכל זה הוא גם איש חם ולבבי שפתח בפנינו צהר לשלל טעמים וסודות מן המטבח.

אז מה היה לנו שם? מה לא: פוקצ'ות נימוחות בפה עם מחית ארטישוק וחצילים, דג מוסר בצורת סשימי ודג מוסר מוקפץ במחבת, דג דניס בתנור עשוי בדיוק במידה הנכונה, אסאדו עסיסי שגרם לנו לדבר במבטא ארגנטינאי, וגם סלט חסה פשוט פשוט אבל טעים טעים. אה, כן, ומלבי לקינוח.

לפני המלבי חשוב להחזיר יחס לשגב משה ולספר שבין שלל המסעדות שלו יש אחת כשרה בנתניה ואחת נוספת, גדולה במיוחד שתיפתח ממש בקרוב בפתח תקווה.

והנה המתכון הסודי של שגב משה למלבי תותים שלא תשכחו. לא, באמת – אל תשכחו את היחס בין הקוקוס לשקדים.

המצרכים:

  • 2 פחיות חלב קוקוס (אפשר למצוא בכל סופר).
  • 1 מקל למון גראס טרי (מומלץ לשמור כמה מקלות לברכת בורא עשבי בשמים למוצ"ש, ריח נהדר להתחיל אתו שבוע).
  • 1 פחית חלב שקדים.
  • 3 כפות קורנפלור.
  • 5 כפות סוכר לבן.
  • 1/2 כפית תמצית וניל / חצי מקל וניל.

לתוספת מעל המלבי:

  • 15 תותים חתוכים לפלחים.
  • 5 פסיפלורה חתוכה לחצאים ונקייה מקליפתה.
  • 4 כפות סירופ מנגו או 4 כפות סוכר לבן.

אופן ההכנה:
מבשלים את חלב הקוקוס עם הלמון גראס, הווניל והסוכר במשך 10 דקות על אש קטנה.
את חלב השקדים מערבבים עם הקורנפלור.
לאחר 10 דקות בישול שולפים את הלמון גראס מהסיר ומוסיפים את חלב השקדים לאחר שעורבב היטב עם הקורנפלור.
בעזרת מטרפה מערבבים מהר והיטב ולאחר חצי דקה כל התערובת מסמיכה.
בשלב זה מכבים את האש, מעבירים ישר לכוסות שקופות ודואגים למלא עד 3/4 מגובה הכוס.
את הכוסות מכניסים למקרר למשך כמה שעות עד שהתערובת מתמצקת.

בזמן זה אפשר להכין את התותים:
מערבבים בקערה תותים טריים שחתכנו עם גרעיני פסיפלורה (מוציאים עם כפית מחצאי הפסיפלורות) וסוכר לבן או סירופ מנגו (לכו על המנגו).
מניחים בצד.
כאשר המלבי קר ומוכן ניגשים לשלב האחרון: מעל כל כוס מניחים כמות נדיבה של תערובת התותים ומגישים.
מומלץ להתחיל לאכול מלמטה...
תהנו!