איילת שקד: לא נאפשר להפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו"שדוברות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מתייחס לדיווחים לפיהם תכנית המאה תפורסם בקרוב.

"‏מהמעט שאנחנו יודעים על 'תכנית המאה' יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים. אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים. אחת הסיבות הכי חשובות שבשבילם נכנסתי לעשיה הציבורית היא לשמור על ארץ ישראל ולפתח אותה ולמנוע בכל כוחי את חלוקתה. זה מה שיוביל אותנו גם עכשיו", דברי סמוטריץ'.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר כי "הנשיא טראמפ והממשל האמריקאי הנוכחי הם תומכי ישראל וכבר הוכיחו זאת".

"‏אך על רקע פרסום תכנית המאה אנו אומרים בצורה ברורה: לא נאפשר מסירת חבלי מולדת. לא כמדינה פלסטינית ולא בצעדים חד צדדים. נחלת אבותינו לא נתונה למשא ומתן", דברי הרב פרץ.

יו"ר ימינה ח"כ איילת שקד הוסיפה, "‏מהמעט הידוע לנו על התוכנית, יש בה הזדמנויות אך גם סיכונים רבים. לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית ולהפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו״ש".

בכירים בהתיישבות אומרים כי הם מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו לנהוג באחריות ולא להסכים להקמת מדינה פלסטינית בשום צורה או אופן.

"התרשמנו שהאמריקאים נתנו את הסכמתם להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וביישובים ישראלים ביהודה ושומרון".

בתנועת רגבים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור באופן מוחלט על האינטרס הישראלי בכל הקשור לעסקת המאה.

"יש פה הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות על איזור יהודה ושומרון, ערש התרבות והמולדת ההיסטורית של העם היהודי", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לא להחמיץ את ההזדמנות, ולהחיל את הריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כשלב ראשוני להחלת הריבונות על יהודה ושומרון כולה, אך בשום מצב אין לקבל הקמת מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל. תמו ימי עזה ויריחו תחילה. מהיום - מעלה אדומים, בקעת הירדן ועופרה תחילה".

תנועת הריבונות הזהירה את ממשלת ישראל והעומד בראשה מאיבוד המצפן האידיאולוגי שעליו מבוססת הציונות כולה שארץ ישראל בכלל יהודה שומרון בפרט הם ארץ מולדתהו ואין שום רשות למסחר בהם.

"הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ היא מרשם בטוח להתאבדות", קובעות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, ומוסיפות: "מסתבר שהניסיון הטראגי של היציאה מעזה לא חדר מספיק למוחות המנהיגים. הקמת מדינה ערבית בלב הארץ תביא לירי של אלפי רקטות לגוש דן, תל אביב ונתב"ג. רעיון המדינה המפורזת אינו ריאלי ובוודאי שלא ישביע את התיאבון הערבי".

"נסיגות הפיחו באויב הערבי תקוות להגשמת חלומם, חיסולה של מדינת ישראל והקמת מדינה על חורבותיה. נסיגה נוספת בלב הארץ רק תחזק את התקוות הללו". ארץ ישראל כולה היא מולדתנו ובמולדת לא סוחרים", אמרו מטר וקצובר.

מוקדם יותר דווח כי ארה"ב הזמינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ למפגש שבו יעודכנו בנוגע לתכנית המאה של הממשל האמריקני.

השניים אמורים להגיע ביום שלישי הבא לוושינגטון, ביום בו תכונס הכנסת לעסוק בנושא החסינות וייתכן שגם בהחלת הריבונות בבקעת הירדן.

במקביל נמסר כי הבית הלבן מתכוון לפרסם ביממה הקרובה הצהרה בנוגע לתכנית השלום במזרח התיכון.

ההערכה היא כי הנשיא טראמפ מעוניין לפרסם את התכנית עוד לפני הבחירות בישראל כדי שהציבור בה יכריע גם לגבי הובלת ההתמודדות עם הרצון האמריקני לקדם את הנושא הישראלי פלסטיני.