יער גם במקומות צפופים
יער גם במקומות צפופיםצילום: iStock

בנוף של מילאנו הצפופה, בולטים שני מגדלים שחורגים מהסביבה. בניגוד לשאר הבניינים שמצופים בבטון ובזכוכית, מגדלי היער האנכי מלאים עד אפס מקום בעצים שמפיחים קצת צמיחה וחיים בעיר האורבנית ואולי אפילו יצליחו להפחית את זיהום האוויר.

בניגוד לערים אירופאיות אחרות, במילאנו כמעט ואין שטחים ירוקים. העיר שמייצגת יותר מכל את בירת האופנה של אירופה, צפופה כולה וגם תוכניות ממשלתיות להגברת השטחים הירוקים לא מצאו מקומות מתאימים לבניית פארקים חדשים. כל זה השתנה כאשר האדריכל ג'ובאני לה ורה, העלה את הרעיון לבנות יער ענק שבמקום שיתפרס לרוחב ייבנה לאורך.

היער האנכי של ג'ובאני נטוע על גבי שני גורדי שחקים ומכיל 900 עצים ולמעלה מ15,000 צמחים מסוגים שונים. לדבריו, הרעיון העיקרי בבניינים הוא להפחית את זיהום האוויר בעיר ולנסות להילחם גם בהתחממות הגלובלית בדרכים טבעיות. הוא מספר כי הוא קיבל השראה לרעיון מספר איטלקי ישן בשם "הברון על העצים" בו מסופר על נער שמגיע לעולם שכולו בנוי מעצים.

גורדי השחקים נבנו לפני כחמש שנים בתור חלק מפרויקט ניסיוני ולאחרונה הניסוי הוכתר בהצלחה. במהלך השנים היער האנכי הפך לביתם של כעשרים סוגים שונים של ציפורים ולבעלי חיים קטנים. המגדלים עצמם הם רק חלק מתוכנית ממשלתית גדולה יותר המתכננת לנטוע עוד שלושה מיליון עצים חדשים ברחבי העיר.

בעקבות ההצלחה הראשונית של הניסוי נראה שבעתיד עומדים להיבנות עוד מגדלים רבים בסגנון. לאחרונה נבנו שני מגדלים דומים גם בסינגפור ובסידני ואפילו מצרים הודיעה שהיא שוקלת להקים את היער האנכי הראשון במזרח התיכון.

אז אם בוקר אחד תקומו ותגלו שהקימו לידכם יער שמגיע לשמיים, תדעו איך הכל התחיל.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם