זלנסקי עם נתניהו ורעייתו
זלנסקי עם נתניהו ורעייתוצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, במעון ראש הממשלה בירושלים.

״הנשיא זלנסקי, ברוך הבא לירושלים", אמר נתניהו. ''טוב לראות אותך שוב. אתמול ציינו 75 שנה לשחרור אושוויץ. הזכרתי את המחיר הכבד ששילמו העמים והחיילים של בעלות הברית, כולל במזרח אירופה וברית המועצות לשעבר, מחיר נורא. אנחנו יודעים שבלעדיהם לא היו נשארים ניצולים ולא הייתה כלל מדינה יהודית. אנחנו לעולם נהיה אסירי תודה על כך''.

נתניהו אמר כי הוא מרוצה מהתחממות היחסים בין ישראל לאוקראינה והתייחס להפלת המטוס האוקראיני באיראן. ''לפעמים אנחנו חווים טרגדיות, כפי שראינו במקרה המזעזע של הפלת המטוס שלכם על ידי משמרות המהפכה של איראן. איראן ידעה מהרגע הראשון שכוחותיה הם שיירטו את המטוס שלכם, והם ניסו להסתיר את זה. הם הסתירו את זה במשך 48 שעות עד שנאלצו להודות בזה. זה אומר הרבה לגבי אופיו של המשטר הזה.

''שתי המדינות שלנו הן דמוקרטיות ששואפות להתקדם לעבר העתיד באמצעות שיתוף פעולה, בין היתר בטכנולוגיה, תיירות ועוד, ולהפיק את מלוא הרווח הגלום בשיתוף פעולה בין החברות חופשיות שלנו. אני מצפה לקדם את זה ואני מצפה גם לשוחח איתך על הדרכים להתמודד מול הכוחות והמשטרים שמאיימים על תרבותנו המשותפת ועתידנו המשותף. אני מקבל את פניך ברוח הידידות הזאת. ברוך הבא״, הדגיש ראש הממשלה.

נשיא אוקראינה זלנסקי סיפר לנתניהו על משפחתו ששרדה את השואה, ונתניהו הגיב ״תודה רבה הנשיא זלנסקי. זה מרגש מאוד. אלה סיפורים של גבורה בלתי רגילה - חסידי אומות העולם, אנשים לא יהודים שהצילו יהודים וכך סיכנו את חייהם וחיי משפחותיהם. זהו באמת אומץ שאין דומה לו, וזה כולל גם את סיפור המשפחה שלך, המאבק לחיים, המאבק על העתיד - הסיפור המשותף שלנו משקף את זה. ברוך הבא לירושלים״.