יוסי דגן, ראש מועצת שומרון
יוסי דגן, ראש מועצת שומרוןצילום: גור דותן

מועצה אזורית שומרון יוצאת החל מהערב (מוצאי שבת) בקמפיין אגרסיבי זאת כתגובה לפרסומים בדבר תוכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ, על פיהם התוכנית תכלול בין השאר הקמת מדינה פלסטינית וויתור על כ 70% משטחי יהודה ושומרון.

הקמפיין קורא לראש הממשלה להחיל ריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון להתנגד להקמת מדינה פלסטינית ולסרב לתוכנית "הגושים" שתביא להפרדה למה שנמצא בתוך גושי ההתיישבות ומחוץ להם.

"התוכנית עצמה חשובה. וצריך להודות לאמריקאים על החלק הטוב שבה, ולאמץ אותו ובאותה מידה אסור לנו לקבל החלטה על הקמת מדינת טרור, על 70% משטח יו"ש", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון.

"ההסכמה של המעצמה הגדולה בעולם להחיל ריבונות על הישובים היא דבר חשוב, למרות שהכתובת תמיד וגם היום היא בירושלים ולא בוושינגטון מנחם בגין החיל את הריבונות על הגולן ואשכול החיל את הריבונות על ירושלים המשוחררת ללא הסכמה של ארה"ב וכעת זה אפשרי על כן צריך לעשות את זה באופן מיידי. ויפה שעה אחת קודם. יחד עם זאת אי אפשר לקבל מצב של מדינת טרור.

ישנם קווים אדומים שההתיישבות לא תהיה מוכנה שייחצו. לא נקבל החלטה על הקמת מדינה פלסטינית, לא לחלוקה בין ישובים בתוך גושי ההתיישבות לישובים מחוץ לגושי ההתיישבות, לא להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי C ל B ונסיגות נוספות.
אנחנו מבקשים מראש הממשלה להתחזק אל מול הלחצים. לא להפקיר את דרך המחנה הלאומי"