עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצטרפתי בערב שבת לתפילה של אנשי גבעת המבתר בבית הכנסת רייך. זו הייתה חוויה קשה. לא היהדות שאני מכיר ואוהב. לא חווית שבת נעימה ומקרבת.

כאשר מתפללים רבים נכנסו לבית הכנסת והתחילו לשיר בקולי קולות, והמתפללים הוותיקים מתוסכלים ולא יכולים להמשיך את התפילה כפי שנהגו עשרות שנים, זהו מחזה קשה, ואפילו אלים. הייתה גם אלימות כלפי המתפללים החדשים, אבל התמונה לא מאוזנת.

הצורך של הקהילה החדשה לבית כנסת לא מוטל בספק. אבל העובדה שעדיין אין פיתרון, לא יכולה לגרום לגיטימיות לנסיון השתלטות. אתה מגיע לבית כנסת לא שלך, אתה מוזמן להשתלב בהתאם למה שקיים עשרות שנים. לא להשתלט ולא לאיים ולא לנקוט בשום אלימות, מילולית או פיזית. אפילו אם יש לך דרישה צודקת.

אני בקשר עם מפקד המחוז ושוחחתי עם מפקד התחנה. נדרוש שהמופע הזה יפסיק. נפעל למנוע אלימות ואם יש כאלו שפרעו צריך למצות עימם הדין.

נפעל לקדם פיתרון בעירייה לשטח נוסף בשכונה שיוקצה לקהילה. יש באזור מספר שטחים רלוונטיים. אם יירגעו הרוחות, ויחזור האמון, אולי גם אפשר לחבר ולמצוא פיתרונות נוספים.

ירושלים חייבת להיות של כולם. חילונים דתיים וחרדים. ואנחנו נהיה שם בכל מקום כדי לממש את החזון הזה.

תגובת ועד בית הכנסת: 'אוהבי ה' שנאו רע'. חבל שחבר המועצה עופר ברקוביץ' מבקש לתת פרס לפורעים. במקום להבין שיש פה צד הגון ושומר חוק וצד שנוקט בצעדים עברייניים, הוא מבקש להביא לפשרה כך שיצא חוטא נשכר.

ועד בית הכנסת נחוש להיאבק בפורעים בכל האמצעים עד לסילוקם המלא ולהחזרת בית הכנסת לבעליו החוקיים ולהשבת סדר התפילות בבית הכנסת, לכל עדות ישראל, כתיקנן.