ורשה
ורשהצילום: ISTOCK

מנהיג מפלגת השלטון הפולנית "חוק וצדק", ירוסלב קצ'ינסקי, העניק ראיון לעיתון הגרמני "בילד" בו טען כי גם רוסיה צריכה לשלם פיצויים לפולין על נזקי מלחמת העולם השנייה, יחד עם גרמניה.

הוא האשים את פוטין כי הוא מסית את תשומת הלב כלפי פולין, על מנת להסיר את האחריות מרוסיה על פריצתה של מלחמת העולם השנייה.

"לא רק גרמניה, גם רוסיה צריכה לשלם. עם זאת, אני לא חושב שהדור שלנו יזכה לראות את רוסיה מודה באחריותה. דבר אחד בטוח, הדרישות שלנו לעולם לא יפוגו", אמר קצ'ינסקי בראיון ל"בילד".

הוא המשיך להפנות האשמות כלפי נשיא רוסיה פוטין, שלטענת קצ'ינסקי ממשיך לסלף את ההיסטוריה סביב האחריות לפריצת המלחמה. "פוטין מנסה להסית את תשומת ליבם של האנשים כלפינו, הפולנים, כדי לטשטש את מעורבותה של ארצו בפריצת מלחמת העולם השנייה וההשלכות של העובדה הזו", אמר קצ'ינסקי.

"אני משוכנע כי העולם יודע את האמת, כי ברית המועצות פלשה לפולין בספטמבר 1939 והחיילים הסובייטים יחד עם מנגנוני הביטחון שלהם רצחו אלפי קצינים פולנים או גירשו אותם לסיביר או קזחסטן. פוטין לא יכול לקבל את תפקידה של רוסיה כמדינה התוקפת ואת הפולנים כקורבנות, ולכן הוא מנסה לכתב את ההיסטוריה".

קצ'ינסקי גם שיבח בראיון את נשיא גרמניה פרנק וולטר-שטיינמאייר והקנצלרית אנגלה מרקל על כך שלדבריו "הודו בבירור באשמת גרמניה באחריותה למלחמה לרצח מיליונים והקשו על רוסיה ונשיאה להפיץ שקרים נוספים שיתארו את הפולנים באור גרוע. העובדות מדברות בעד עצמן, במהלך המלחמה נהרגו שישה מיליון אזרחים פולנים, בהם שלושה מיליון יהודים פולנים", אמר קצ'ינסקי.