פוטין והרב ברל לזר
פוטין והרב ברל לזרצילום: מבשר טוב - מוסקבה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שביקר בישראל ביום חמישי האחרון, אמר לרבה של רוסיה הרב ברל לאזאר כי התרגש להשתתף בסדרת האירועים בישראל.

פוטין שמח לשמוע על כנס ״איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה״ שייערך השבוע במוסקבה בהשתתפות נציגים של יותר מ-200 קהילות יהודיות ברוסיה, המעניקים את כל שירותי הדת למאות אלפי יהודים ברחבי המדינה.

הנשיא התגאה בכך שכמעט ואין אנטישמיות ברוסיה לעומת אירופה וארצות הברית, וציין לחיוב את שיתוף הפעולה בין הממשל ליהודים המתגוררים ברוסיה.

כזכור, במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי הגיע פוטין לישראל והשתתף בין היתר בחנוכת אנדרטה בגן סאקר בירושלים לזכר הרוגי המצור על העיר לנינגרד.

בטקס זיכרון ב"יד ושם" במלאת 75 שנים לשחרור אושוויץ-בירקנאו אמר פוטין ״היום אנו זוכרים את כל קורבנות הנאצים, בהם שישה מיליון יהודים שנספו במחנות ההשמדה, שנרצחו על-ידי הנאצים, מתוכם 40% הם אזרחי ברית המועצות לשעבר. לכן, השואה הייתה ועדיין הפצע העמוק שלנו. זוהי טרגדיה שנזכור לעד.

"פשעי הנאצים, הפעילות המחושבת שלהם - כפי שהם קראו לה ׳הפתרון הסופי של הבעיה היהודית׳ - היא למעשה אחד הדפים הנוראים בתולדות האנושות. יש לזכור שהיו משתפי פעולה למעשים הנוראיים האלה, ואכזריותם עלתה על האכזריות הנאצית״, אמר פוטין בטקס.

פוטין: פשעי הנאצים הם מהעמודים השחורים בהיסטוריהיד ושם