ריקלין: הממשל האמריקאי לוחץ על ישראל לספח

הפרשן המדיני של ערוץ 20, שמעון ריקלין, שוחח היום (ראשון) עם ערוץ 7 לפני העליה למטוס עם פמליית ראש הממשלה, וסיפר על ההזדמנות ההיסטורית הניצבת בפני נתניהו.

לדבריו בפרסום תכנית המאה בעת הזו מעורבים גם אינטרסים פוליטיים וגם הזדמנות גדולה עבור ישראל, "ברור שזה טוב לנתניהו מבחינה פוליטית, וברור שיש פה בשורה חד פעמית מצד הממשל ונשיא ארה"ב שממש לוחץ על ישראל להחיל ריבונות ולספח על חלקים ביהודה ושומרון כולל היישובים".

''השאלה היא האם נתניהו יכוון לבשורה הזאת ויגדל איתה, ואותו דבר לגבי בני גנץ האם הכל דיבורים פוליטיים או שיש עשייה. אם נתניהו ייקח את הדבר הזה ויעשה איתו משהו אני חושב שזה יכול לשנות את תוצאות הבחירות, אם לא - המצב של הימין לא מזהיר".

לחשש האם יישובים מבודדים יהפכו ל"נצרים" של יו"ש ענה ריקלין: "אנשים מתבלבלים, התכנית הזאת חלקית כלומר כל עוד הפלסטינים לא ממלאים את חלקם בהסכם, בהכרה בירושלים כעיר בירה ובפירוז של עזה וחמאס מהנשק, לא קורה כלום.

''קודם כל בואו נקבל את החלת הריבונות הישראלית על היישובים ועל בקעת הירדן, זו התקדמות גדולה. אני מאמין שכל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואני מאמין שגאולתם של ישראל היא קמעא קמעא ואנחנו מקבלים את זה וזה הישג היסטורי. אנחנו לא מדברים על מובלעות ולא על נצרים".