אוהדי הפועל תל אביב. מפגן שנאה נוסף
אוהדי הפועל תל אביב. מפגן שנאה נוסףצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

זה כבר הפך לריטואל קבוע ובכל זאת - נראה שהפעם הבושה והשנאה הגיעה לשיא חדש.

משחקי הדרבי התל אביבי בכדורסל ובכדורגל תמיד רווים באמוציות ומלווים את מהדורות החדשות ואתרי האינטרנט גם אחרי שריקת הסיום. ובכל זאת, הערב (ראשון) נחצה קו אדום נוסף בכל הקשור להתנהגותם של אוהדי הפועל ת"א.

עוד קודם למשחק הדרבי שנערך הערב בהיכל מנורה מבטחים, אולמה של מכבי, במסגרת ליגת העל בכדורסל, האוהדים האדומים מת"א המשיכו בריטואל הקבוע שלהם כששרו בגנותו של מוני פנאן ז"ל תוך שהם מפנים תנועות של חבל תליה לעבר בנו, מאמן הכושר של הצהובים רגב פנאן.

היה זה במהלך החימום כשאלה קראו לכיוונו של פנאן הבן את הקריאות הקבועות שלהם "אבא מת", "איפה אבא" ועוד. בניגוד לפעם הקודמת בה לא הצליח להתאפק, הפעם פנאן הבן רק הסתכל לכיוונם של האוהדים ולא הגיב.

לשיא הגועל והבושה הגיעו האוהדים האדומים של תל אביב במהלך הטקס המאולתר לזכרו של מספר 24 האגדי, קובי ברייאנט שנהרג בהתרסקות מסוקו יחד עם ביתו בת ה-13.

הטקס שנערך בין הרבעים השלישי והרביעי במשחק הדרבי התל אביבי לווה בדקה ארוכה של מחיאות כפיים לזכרו של אחד מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים וקראו בשמו של ברייאנט, אך את האוהדים האדומים כל זה לא עניין.

אלה "ניצלו" את מותו הטראגי של ברייאנט בכדי להכפיש את שמו של יו"ר המועדון של הקבוצה היריבה מת"א - שמעון מזרחי, כשקראו: "למה שמעון לא טס עם קובי?". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה אוהדי הפועל ת"א מייחלים ומאחלים למותו של היו"ר המיתולוגי של מכבי, מה שהביא את קבוצתם לא פעם לדין בבית הדין של איגוד הכדורסל. הפעם נראה כי צריך כאן ענישה קשה יותר מכל מה שהיה כאן בעבר, אם כך מזלזלים במותו הטראגי של אחד מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים ומאחלים דבר דומה לכל אדם באשר הוא אדם.