כיסו את השמיים
כיסו את השמייםצילום: iStock

בימים האחרונים מכת הארבה מפרשת השבוע הפכה למכה חקלאית אנושה באפריקה.

לאחר הבצורת של השנים האחרונות, נראה שהדבר האחרון שאפריקה הייתה צריכה הוא מכה נוספת לחקלאים בדמות מיליוני חגבים שהגיעו לחסל את יבול החקלאים. לפי הערכות ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, מדובר במכה הקשה ביותר שפגעה במדינת קניה ב70 השנים האחרונות ולפי הערכתם יש צורך בכ70 מיליון דולר על מנת לעצור את התפשטות החגבים ולהציל את היבול הקיים.

נכון להיום, הארבה חיסל כ700 ק"מ מרובעים של שדות החקלאות באפריקה, כאשר המדינה שנפגעה הכי הרבה היא תימן. יחד עם המלחמה בארבה, התחזיות הקודרות מבשרות שהגשמים הרבים שעתידים לרדת עשויים להוביל לגידול אוכלוסיית החגבים ולהחרפת המצב.

מלבד הפגיעה בחקלאות, מכת הארבה הקשה הובילה גם להזזת טיסות שיצאו מאתיופיה על מנת שלא ייפגעו מנחיל החגבים הענקי ולשיבוש זמנים בנמלי התעופה. כל נחיל ארבה יכול להכיל עד ל150 מיליון חגבים, שיכולים לכסות שטח של כמעט 250 מגרשי כדורגל.

אבל יש גם מי שמנסה ליהנות קצת מהמצב. כמה תושבי סומליה תועדו כמי שהחליטו להילחם בחגבים דרך הבטן, והתחילו לצוד ולאכול את החגבים המזיקים. ככל הנראה המזון החדש שנפל משמיים יעזור להם לתקופה הקרובה, אך אם המצב יימשך הוא עלול להיות אחד מהמאכלים האחרונים שיישארו באזור.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם