שחקני חיפה חוגגים הערב ביחד
שחקני חיפה חוגגים הערב ביחדצילום: ניב כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

פעם בעשור. רק פעם אחת בעשר השנים האחרונות הצליחה מכבי חיפה לנצח את בני יהודה במסגרת ליגת העל בכדורגל באצטדיונה הביתי שבתל אביב, היה זה בדצמבר 2013 כשצמד שערים של רובן ראיוס קבעו 2:0 לזכות האורחים מחיפה.

הערב (שני) חיפה סיפקה לעשרות אלפי אוהדיה שמלווים אותה לכל משחק, בית וחוץ, במשך כל השנים האחרונות, עוד רגעי נחת נוספים בעונה המצויינת שלה כשגברה גם על הכתומים משכונת התקווה שנחשבו במשך שנים כמעין "סוס שחור" של החיפאים במה שהיה ניצחונה השלישי ברציפות.

הירוקים מחיפה עלו ליתרון בדקה ה-27 בזכות שער עצמי של מתן בלטקסה וכעבור 4 דקות הכפילו את התוצאה בכוחות עצמם כשיובל אשכנזי שהגיע מבני יהודה בקיץ האחרון עשה זאת.

היתרון הכפול גרם לחיפה ללכת לאחור ובני יהודה השתלטה לחלוטין על המשחק והייתה קרובה לא פעם לכבוש, כאשר בדקה ה-82 הצליחה גם לעשות זאת כשלזמי הצעיר צימק את התוצאה והפיח תקווה בקרב הנהלת בני יהודה.

לצערה של המארחת, התקפה מתפרצת קטלנית בדקה ה-92 הסתיימה בשער בצד השני של מי אם לא ניקיטה רוקאביציה שכבש את שערו ה-14 העונה, השווה את רצף הכיבושים האישי שלו והגדיל את מספר הכיבושים של חיפה במחצית השניה ל-34 מתוך כל 44 השערים שלה העונה עד כה.

בקצב הזה חיפה תסיים את העונה עם תואר בסבירות די גדולה - אליפות או גביע? כרגע, זה לגמרי יכול להיות גם וגם כשהפער ממכבי ת"א חוזר להיות על 4 נקודות בלבד ועוד חזון למועד.

חיפה חוזרת למקום בו הייתה לפני עשור - לצמרת הכדורגל הישראלי ולהוות יריבה ראויה על תארים.