ליאור אליהו בדרך לעוד איבוד הערב
ליאור אליהו בדרך לעוד איבוד הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

האם הוכתרה יורדת לעונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל? רק נס גדול מאוד יגרום לשאלה הזו להיענות בשלילה כאשר מכבי אשדוד התקרבה הערב (שני) צעד נוסף בדרך לליגה השניה, הליגה הלאומית עם הפסד בית קריטי להפועל אילת בתוצאה 98:87.

אשדוד, שבמחזור הקודם ספגה את הפסדה הרביעי ברציפות, הגיעה למשחק הביתי שלה הערב בידיעה כי היא חייבת ניצחון במשחק התחתית מול הפועל אילת אשר ילחיץ את כל התחתית וייתן לה פתח של תקווה קטן להישארות בליגה הבכירה למרות הכל.

אשדוד שפתחה את העונה מאוחר בשל חוסר הוודאות הכלכלית ועם תקציב מוגבל, משלמת על כך כעת מחיר יקר מאוד כשזו נמצאת כרגע עם רגל וחצי בליגה השניה.

אחרי שהשוו את שפל המועדון בקליעה עם 51 נקודות וקבעו שיא ליגה שלילי של 6 סלים בלבד מטווח השתיים, גם הערב לא הצליחה אשדוד להתעלות על עצמה יתר מהמידה והמשיכה את המאזן הביתי הנוראי שלה מתחילת העונה.

ממול ניצבה לה הפועל אילת שנחשבת לקבוצת החוץ הגרועה ביותר העונה בליגה, עם ניצחון אחד בלבד, ומתמודדת עם אשדוד בתחתית הטבלה.

בשבוע שעבר רשמה אילת הפסד שביעי ב-9 משחקיה האחרונים כשנעצרה על 10 נקודות בלבד ברבע השני והשלישי ושמטה יתרון שהפך להפסד, דבר שכמעט וקרה לה גם הערב במשחק התחתית החשוב מול אשדוד.

האשדודים ניסו לעשות ככל יכולתם ולהתקרב לאילתיים אך לא הצליחו לעשות את המהפך המיוחל והתקרבו משמעותית אל עבר הליגה השניה, ממנו קשה יהיה להם לחזור כשהם עם פער של ארבעה משחקים וחצי מהקבוצה שמעליה בטבלה.

למעשה, כבר מהפתיחה עלתה אילת ליתרון גדול ולאשדוד לא היה באמת כל סיכוי. זה נגמר ב-98:87.

קלעו לאילת: רייס 24, תומפסון 16, שולדבראנד ודבנפורט 14 כ"א, בן שימול 12, מנקו 11, בן צבי 7.

לאשדוד: הנטון 25, ג'ונסון 18, סטול 17, אופייבו 10, דגלאס 6, אליהו ובן משה 4 כ"א, צ'וברביץ' 3.

יתר תוצאות הערב במסגרת מחזור מספר 17 בליגת ווינר סל - מכבי ראשון לציון הביסה את גלבוע בתוצאה 64:90 ועירוני נהריה גברה על באר שבע בתוצאה 74:87.