נתניהו ודגן
נתניהו ודגןצילום: לשכת רה''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שלישי) בוושינגטון עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לקראת פרסום תוכנית המאה של ממשל טראמפ.

בפגישה בה השתתף גם שר התיירות יריב לוין, דיברו השלושה על תוכנית השלום הצפויה להתפרסם ב-19:00 (שעון ישראל), ושוחחו על היתרונות ועל הסכנות שבה.

במהלך הפגישה הציג דגן בפני ראש הממשלה את הקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון. נתניהו סקר בפני דגן חלק מפרטי התוכנית והדגיש כי ההתיישבות היהודית נמצאת בראש מעייניו והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה.

יוסי דגן אמר לאחר הפגישה: "מצאתי את ראש הממשלה קשוב, יורד לפרטים, אכפתניק וניכר שטובת ארץ ישראל וההתיישבות לנגד עיניו. הצבתי בפני ראש הממשלה את החששות והקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, אל מול הדברים שמתפרסמים, ובראשם הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל.

''אני חושב שהדברים לא נסגרו עדיין ולא ייסגרו עד הרגע האחרון ואנחנו כאן בוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה וכדי לחזק גם את נשיא ארה''ב טראמפ, כדי שייצא מהדבר הזה ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות היהודים ביהודה ושומרון ולא חלילה דברים שעלולים לסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ההתיישבות", הוסיף ראש מועצת שומרון.

פגישת נתניהו וטראמפיוני קמפינסקי, וושינגטון

דגן הגיע לוושינגטון ועורך סדרת פגישות עם מנהיגים אוונגליסטים ובכירים במפלגה הרפובליקנית, במטרה לחזק את הקריאה להחיל ריבונות ישראלית על כלל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

במהלך הפגישות מציג דגן את הסכנות שבהקמת מדינה פלסטינית ודורש לא לחלק בין ישובים בתוך גושי ההתיישבות ליישובים מחוץ לגושים, לא להעביר שטחי B ל-A או לעקור יישובים.

יוסי דגן: לחזק את נתניהו, למנוע סכנות קיומיותיוני קמפינסקי, וושינגטון