עודד רביבי
עודד רביביצילום: ערוץ 7

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי המחזיק בתיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע ונמצא בוושינגטון מתייחס להצגת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ הערב (שלישי) בבית הלבן.

"התוכנית המוצעת אינה מושלמת, אולי אפילו יותר נכון שהיא רחוקה מלהיות מושלמת, היא מאפשרת מצד אחד הישגים להתיישבות ואף ביסוס של חלק מרכזי ממנה ומהצד השני היא מציבה אתגרים שלא כולם קלים ופשוטים כמו ההכרזה על מדינה פלסטינית, הכרה בשכונות המזרחיות בי-ם כבירה פלסטינית ועוד", מציין רביבי.

לדבריו, "מולם נצטרך לשבת ולחשוב כיצד ניתן להתמודד. חובה עלינו לנהוג עם ההצעה בחכמה ולא רק מתוך תחושות הבטן הקשות."

נאום נשיא ארה"ב טראמפ בהשקת תוכנית המאהבאדיבות כאן 11

רביבי מדגיש כי לתפיסתו "מדובר ברגע מכונן בו רבים מהיעדים שהצבנו כמדינה ובמפעל ההתיישבות נענו. לכן צריך להפנים כי בחיים יש מה שניתן לחלום עליו ויש מה שהוא בר השגה. אם לפני 20 שנה היו אומרים לנו שאלה יהיו הישגי ההתיישבות ושזו תהיה ההכרה האמריקנית היינו מגחכים נבוכים ונחשבים לשוטים".

"אין ספק שאנו עדים לממשל אוהד לישראל שמביע תמיכה ברורה על רקע הבי די אס וארגוני חרם אחרים ועומד לימין ישראל בשעה שבה יש מדינות בהם לגיטימי לצאת בהצהרות אנטישמיות ועוינות את ההכרה בישראל כמדינה יהודית", אמר

רביבי הוסיף כי הוא מאמין שעתה על המערכת המדינית להתגייס כדי למנף את ההישגים "חשוב שהממשלה, זו המכהנת כעת וזו שתוקם אחריה תהיה מגוייסת כדי שלא נפספס הזדמנות היסטורית ובמקביל אני קורא לראשי הרשויות ביש"ע לשבת יחד ולגבש יחד עמדה אל מול התוכנית".