שלמה נאמן
שלמה נאמןצילום: חזקי ברוך

הודעת ראש המועצה על החלת החוק הישראלי על כלל ישובים ושכונות צעירות בגוש עציון

בתום יומיים עמוסים ומורכבים מאוד אני יכול לדווח לכם שבימים הקרובים תקבל ממשלת ישראל החלטה על החלת החוק הישראלי על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כולל כמובן כל יישובי גוש עציון.

פרטים רבים קיימים בתוכנית, ופרטים נוספים עדיין בעבודה. לא כאן המקום והשעה לפרט. המשימה הגדולה שאני רואה לנגד עיניי יחד עם חבריי ראשי הרשויות ביו"ש, היא לדאוג לכך שלא נידרש לשלם מחירים כבדים על הרגעים ההיסטוריים הללו.

אין מציאות שבה תסכים ממשלת ישראל להקמת מדינה ערבית בין הירדן לים, ולאחר כמה פגישות עם ראש הממשלה, עם השר יריב לוין ועם אנשי הצוות של משרד ראש הממשלה בראשות מנכ"ל המשרד, ניתן לקבוע שמשימה זו הושגה. ממשלת ישראל לא תידרש לסוגיות התמורה ולא תיאלץ לכרוך כל ויתור בהשגת ההישגים שלה.

בימים הקרובים אנחנו נמשיך לעבוד קשה ליישום הבשורה הגדולה – קביעת מרחבי ההתיישבות שעליהם יוחל החוק הישראלי, קביעת מנגנוני ניהול חדשים של כל מערך החיים המוניציפליים, התאמת נושאי התכנון והבנייה, יצירת הוראות מַעֲבָר שיפעלו בתקופת הביניים ועוד ועוד.

חשוב לציין שישנם 15 יישובים ביהודה ושומרון שנשארים מבודדים, ואצלנו בגוש אלו 3 יישובים– מעלה עמוס, מיצד וכרמי צור. יישובים אלו גם הם יהיו כאמור חלק ממדינת ישראל, והחוק הישראלי יחול על כבישי הגישה המשמשים עורקי החיים. אחת המשימות החשובות שלנו כעת היא לקבוע גבולות רחבים ככל האפשר ליישובים המבודדים לאותה תקופת ביניים המצפה לנו.

אסיים ברשותכם בנימה אישית. בעת כתיבת שורות אלו בבית הלבן שבוושינגטון ידי רועדת. דגל הריבונות שהתרומם במלוא הגאון והעוצמה אצלנו בגוש עציון הונף בבית לבן אתמול בערב. האומה ואנחנו יחד איתה יוצאים לדרך חדשה. אין סוף ספקות וחששות קיימים אצלנו וגם אם חלילה יתברר בעתיד שהתמונה מורכבת יותר ממה שהיא נראית ברגע זה, חובה עלינו להודות, להלל ולשבח את בורא העולם אשר גמל לנו טובה גדולה ונתן את מנת חלקנו בהרחבת גבולות המדינה.

בואו נבטיח יחד את הצלחת המהלך הגדול ונבטיח גם את העמידה על העקרונות שלנו.

"בשוב ה' שיבת ציון היינו כחולמים"- בוקר אור ובשעה טובה לנו ולכל עם ישראל.

שלכם,
שלמה.

נאום נתניהו בבית הלבןבאדיבות כאן 11