אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר (רביעי) לתוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

''בשנת 2004 כולם הרימו גבה כאשר הצגתי בפעם הראשונה את התוכנית שלי לחילופי שטחים ואוכלוסיות. אמש הנשיא טראמפ אימץ את התוכנית במלואה, והרעיון של חילופי שטחים ואוכלוסיות הפך לחלק אינטגרלי מתוכנית מדינית מקיפה של נשיא ארה"ב", אמר ליברמן.

לדבריו, ''עמידה על העקרונות, משנה סדורה וסבלנות משתלמות, ולי יש סבלנות גם בכל הנושאים האחרים.

''בקרוב מאוד תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים יהפכו למציאות, הגיוס לצה"ל או לשירות הלאומי-אזרחי יהיה נחלת הכלל והכפייה הדתית תפסק. את כל זה נוכל לעשות אם 'ישראל ביתנו' תהיה חזקה", הוסיף ליברמן.

נאום נשיא ארה"ב טראמפ בהשקת תוכנית המאהבאדיבות כאן 11

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע הבוקר (רביעי) על הקמת צוות מיוחד במערכת הביטחון להחלת ריבונות ביו״ש ובבקעת הירדן.

בנאומו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי הזהיר בנט כי ״אם נדחה או נקטין את החלת הריבונות, הזדמנות המאה תהפוך לפספוס המאה״.

״אתמול בערב ההיסטוריה דפקה בדלת ביתנו, והעניקה לנו הזדמנות חד-פעמית, להחיל את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות בשומרון, ביהודה ובבקעת הירדן. זו הזדמנות לקבוע את בקעת הירדן כגבול המערבי של ישראל, הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו, הזדמנות לעגן את ביטחוננו לדורות".

בנט הוסיף: ''נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, הידיד הגדול ביותר של מדינת ישראל בבית הלבן, אמר לנו אמש בצורה מאוד ברורה: 'החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, וארה"ב תכיר בריבונות מיד'.

''זו ההזדמנות המדינית הגדולה ביותר שנקרתה בדרכנו מזה 50 שנה, אך הזדמנות יכולה לחלוף אם לא אוחזים בה, ומיישמים אותה", הדגיש שר הביטחון.

השר בנט קרא לראש הממשלה נתניהו לא להחמיץ את ההזדמנות ולהחיל ריבונות ביום ראשון הקרוב. ''אתמול סביבת ראש הממשלה הודיעה שהחלטת הריבונות תובא ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה. הבוקר נשמעה כבר מוזיקה אחרת. שרי ממשלה מסבירים לנו שיש עבודת מטה, שצריך תהליך מול היועץ המשפטי לממשלה, שיש בירוקרטיה.

''אני גם שומע עוד זמירות שמדאיגות אותי על חלוקת הריבונות לפעימות - חלק לפני הבחירות, חלק אחרי הבחירות. את הישובים עצמם, אומרים לי, נכניס. אבל כל השטח הסובב אותם, יושאר בחוץ. זו שגיאה נוראה, ואין שום סיבה לעשות אותה״. 

הוא הזהיר כי ''מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה. כולנו מבינים את זה. כל יישוב, כל מטר אדמה, שתידחה לאחר הבחירות, יושאר בחוץ לעוד 50 שנה. אם נדחה או נקטין את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תהפוך לפספוס המאה.

נאום נתניהו בבית הלבןבאדיבות כאן 11

''3 העקרונות שאני רואה ליישום הזדמנות המאה של טראמפ הם: 1. החלת ריבונות עכשיו, לא לאחר הבחירות. 2. החלת ריבונות על כל השטח שהנשיא טראמפ מוכן לו. אסור שאף יישוב ואף ישראלי יישאר בחוץ. 3. ממשלת ישראל לא תכיר במדינה פלסטינית.

''כדי לא להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית, אני לא רק מציע, אלא גם פועל. לכן, אני מודיע כאן הבוקר, שהוריתי על הקמת צוות מיוחד ליישום וביצוע החלת החוק והריבונות הישראלית על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל בקעת הירדן ובמלון ים המלח. הצוות יתחיל לפעול מיד וישלב את כל גורמי המטה בצה״ל, במנהל האזרחי, במתפ״ש, במשרדי הממשלה השונים ובמערכת הביטחון''.

בנט שב וקרא בנאומו: ''אסור לדחות לאחרי הבחירות, אסור להסתפק בריבונות חלקית, אסור לדחות לאחר כך את מה שניתן לקבוע כבר עכשיו. במעשים, בהצבת בעובדות בשטח. במצב כזה, אנחנו נעניק לראש הממשלה נתניהו את מלוא הגיבוי והתמיכה במהלך היסטורי זה״.

עוד הוסיף השר: ״לא ניתן לאיומים של אף אחד לעצור אותנו מלקבוע את גורלנו. צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים לכל תרחיש. הנחיתי את כל הכוחות להיערך גם להסלמה, או לצעדים פזיזים של גורמים כאלה ואחרים. אנחנו מאוד ברורים בהקשר הזה - כל ניסיון לאתגר את ביטחון אזרחי ישראל, ייתקל בחומה בצורה״.