בראיינט נפרד לשלום, בפעם האחרונה
בראיינט נפרד לשלום, בפעם האחרונהצילום: רויטרס

כל ילד מכיר את לוגו ה-NBA בו מופיעה צללית לבנה של שחקן מכדרר על גבי רקע חציו אדום וחציו כחול. כעת, עם האבל הגדול שתפס את העולם כולו ומותו הטראגי של קובי בראיינט, אחד מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים, יוזמים בארצות הברית שינוי של סמל הלוגו הוותיק.

הלוגו הוותיק נוסד בשנת 1971, כחלק מחגיגות 25 השנה לייסוד ליגת ה-NBA, כאשר זה עוצב בהשראת הלוגו של ליגת הבייסבול האמריקאית ומי שנבחר לשמש כפרזנטור הוא ג'רי ווסט, כוכב לוס אנג'לס לייקרס באותם הימים.

עם מותו הטראגי של בראיינט, בארצות הברית נפתחה יוזמה חדשה הדורשת להחליף את ווסט, כוכב הלייקרס בעברו, בכוכב הלייקרס הגדול עוד יותר שנהרג בהתרסקות מסוקו יחד עם ביתו ג'יאנה בת ה-13 ביום ראשון האחרון.

הכדורסלן האגדי נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, אחרי קריירה מפוארת במדי לוס אנג'לס לייקרס. קובי תלה את הנעליים כמדורג במקום הרביעי בכל הזמנים ב-NBA במספר הנקודות (33,644) כאשר בשבע הופעות בסדרת הגמר הוא זכה בחמש טבעות אליפות, כולן עם האחת והיחידה שלו - לייקרס.

בנוסף, פעמיים הוא נבחר ל-MVP של הגמר והוא מחזיק במספר מדהים של 18 הופעות במשחק האולסטאר ו-11 בחירות לחמישייה הראשונה בליגה.

בסיום עונת 2015-16 פרש בראיינט ממשחק פעיל כשבמשחקו האחרון קלע 60 נקודות בניצחון על יוטה.

בארצות הברית מקווים כי מותו לא יהיה לשווא וכעת רוצים להוקיר לו גם תודה על כל מה שעשה למען הענף הפופולרי ביותר בעולם ובעיקר למה שעשה לליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA.