מצעד הלהט"ב
מצעד הלהט"בצילום: ISTOCK

בעקבות שינוי הטפסים בצה''ל בלחץ ארגונים להט"בים, הוחלט גם במשרד החינוך לשנות את טפסי ועדות ההשמה החדשות, הנקראות ועדות אפיון.

הורים מדווחים לערוץ 7 כי בטפסים של 2020 נמחקו המילים "אבא ואמא" ובמקומם נכתב "הורה" בשתי השורות.

כזכור, בחודש מאי אשתקד הוחלט בצה"ל לבצע שינוי מהפכני ולוותר על האפיונים ״אמא״ ו״אבא״ שיוחלפו ב״הורה 1״ ו״הורה 2״, בגלל הטענה שיש כאלו שהמושגים אבא ואמא הם פוגעניים כלפי מיעוטים בחברה ולכן צריך להוציא אותם מהלקסיקון. מה שגרר סערה ציבורית ומחאות.

בגלי צה"ל דווח אז כי במשך שנים נמנעו בצבא משינוי הטפסים כדי לא להיקלע למחלוקות פוליטיות.

יצויין כי ח"כ הרב רפי פרץ, שר החינוך היום, השתתף אז ב'הפגנה הדיגיטלית' של ארגון "צו 1" כנגד מחיקת 'אבא-אמא' מהשאלון למתגייסים והחלפתם ב'הורה 1 - הורה 2' בעקבות לחץ הלהט"בים.

כחלק מההפגנה הדיגיטלית שיגר אז הרב פרץ פניה משלו לנתניהו ולוועדת החוץ והביטחון בקריאה לשמור על צה''ל כצבא יהודי.

כאמור, כעת שונו הטפסים גם במשרד החינוך.

זהורית שורק, ממייסדות הקהילה הדתית הגאה, אמרה בתגובה ״כאמא לסבית דתיה, וכמי שהובילה את השינוי במערכת הטפסים של צה"ל כך שיכילו את שמות ההורים של המלש"ב ללא קשר למבנה המשפחתי, אני מבקשת לברך את משרד החינוך על שבחר להצטרף לשינוי ולשנות את נוסח הטפסים כך שיכלול אפשרות רחבה יותר״.

לדברי שורק, ״השינוי הזה איננו משפיע רק על הקהילה הגאה, אלא על כל המשפחות להן מבנה משפחתי שאינו בהכרח אבא ואמא, בניהן גם משפחות בהן הורים גרושים או הורים הלכו לעולמם, כאלה יש בכל מקום בחברה הישראלית, גם בין בוחריו של שר החינוך״.

מנכ״לית ארגון שוברות שוויון נעמה זרביב תקפה את משרד החינוך ואמרה "הרב רפי פרץ עבר מדיבורים בעלמא למעשים. האמת העצובה מתגלה. משרד החינוך מוחק את אבא ואת אמא, לא בשם הרגישות למשפחות שונות אלא בשם התיאוריות הרדיקליות הקיצוניות שחושבות שאין בעולם גברים ואין נשים. האדם בוחר את מינו. לכן גם אסור שיהיה אבא ואמא״.

עוד הוסיפה זרביב: "לשיטתן אם ילד ישמע את המילה אבא הוא יהיה "מוסלל" לגדול כאבא וכנל ילדה שתשמע אמא. אנו קוראות למשרד החינוך לעצור את המדרון שאליו הוא דוהר. שוברות שוויון קוראת לכל האימהות אל תתנו יד לטשטוש הזכות המבורכת ביותר שקיבלנו בעולם. להיות אמא״.