ועדת הבחירות המרכזית
ועדת הבחירות המרכזיתיצחק הררי, ועדת הבחירות

נציגי יהדות התורה בחרו להיעדר אתמול (רביעי) מדיוני ועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מפלגת 'ישראל ביתנו'.

את בקשת הפסילה הגישה רשימת 'אני ואתה - מפלגת העם הישראלית'.

בנימוק לבקשת הפסילה נכתב כי ישראל ביתנו "פועלת במשך שנים נגד ציבורים ומייצגים במגזר הערבי ישראלי, תוך שהיא עושה להוצאתם מגדר הלגיטימיות בישראל ואף מישראל עצמה לישות אחרת, באורח שיש בו גזענות ברורה".

עוד נטען כי "ליברמן פועל לאחרונה נגד המגזר החרדי והמפלגות המבקשות לייצגו, תוך שהוא מלבה את היצרים באצטלה ערכית מלאכותית".

כצפוי, הבקשה לא אושרה כש-21 חברים התנגדו לבקשת הפסילה מול 5 חברי ועדה שתמכו בה. אולם בטרם יצאו הנציגים החרדיים בעת ההצבעה הם נימקו את היעדרותם.

"לצערי הרב אנחנו יודעים מראש שבית המשפט העליון לא יאשר את בקשת הפסילה של הרשימה הזו שגזען כמו קושניר מפאר אותה", הסביר הנציג ש"ס ח"כ משה ארבל.

"אילו היו ברשימה יותר חברים כמו סגן יו"ר הוועדה עודד פורר המצב היה אחרי לגמרי ולכן אנחנו סיעת ש"ס וסיעת יהדות התורה כמחאה, נחרים את ההצבעה ולא ניקח בה חלק. תקוותנו שהציבור יפשוט על המעשים הללו ביום הבחירות", ציין ארבל.

גם נציג 'דגל התורה' אברהם וובר תקף בחריפות את 'ישראל ביתנו'. "זו מפלגת שלגיה ושבעת הגמדים. הוא משנה דעתו ואחריו כולם משנים דעתם".

עוד אמר, "זו מפלגה של איש אחד שכל יום מתהפך. הוא זה שעשה איתי הסכם בעיריית ירושלים, אבל למחרת כשראש העיר שלו נבחר הוא פירק את הממשלה. הכל אצלו אינטרס ואין אידאולוגיה. כל יום הדיבורים שלו מתהפכים, ואני מקווה שמפלגת הדיבורים תישאר ברשתות ולא בכנסת, כי בכנסת צריכים לעשות מעשים – מעשים טובים".