פגישת נתניהו ופוטין בקרמלין

במוסקבה נפגשו הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפגישה שהוגדרה באופן רשמי כפגישת עדכון אודות "תוכנית המאה".

נתניהו טס לרוסיה היישר מוושינגטון כדי לעדכן את הנשיא הרוסי על תוכנית המאה ועל השיחות שקיים בארצות הברית.

הפגישה מתקיימת לאחר שאמש חתם פוטין על בקשת החנינה של נעמה יששכר. בפתחה אמר נשיא רוסיה, "נענינו לבקשת החנינה לנעמה. מאחל כל טוב לה ולמשפחתה".

נתניהו אמר לפוטין, "אדוני הנשיא, כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו. ראשית, אני רוצה לברך אותך על הדברים ההיסטוריים שאמרת בביקור החשוב שלך בארץ. כולנו נזכור את הנאום המרגש שלך בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה של גיבורי לנינגרד. דיברת על המשפחה שלך, על הסבל האישי שלכם וגם על הקורבן העצום של העם הרוסי במלחמה נגד הנאצים. אחר כך נשאת עוד נאום מרגש רב משמעות ביד ושם בטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. אלה דברים שייזכרו".

"שנית, אנחנו שוחחנו בארץ על כמה דברים שקשורים באזור. אנחנו קיימנו כמה שיחות עם ידידינו האמריקנים בהקשר לדברים האלה ואני רוצה לעדכן אותך על התפתחות מסוימת שיש שם. שלישית, אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב", הוסיף נתניהו.

"אדוני הנשיא אתה בעצם המנהיג הראשון שאני משוחח איתו אחרי ביקורי בוושינגטון על תכנית המאה של הנשיא טראמפ. אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה ואולי ייחודית, והייתי רוצה לשוחח איתך ולשמוע כמובן את התובנות שלך ולראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום. בכל מקרה אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם. אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על ההובלה האישית והמנהיגות שלך גם בעניין הזה כמו בעניינים אחרים", אמר ראש הממשלה.

פוטין הדגיש בדבריו שאסור לשכוח שמצאו אצל נעמה סמים בתיק וציין כי חלק משמעותי בהחלטה שלו להעניק חנינה לנעמה היה המכתב מאמא שלה שהוא קיבל מהפטריארך בירושלים.

לאחר מכן נפגשו האישים לשיחה. לדברי גורם בפמליית נתניהו, השניים קיימו שיחה ארוכה, מעמיקה ויסודית על פרטי תכנית המאה ועל השפעותיה באזור. כמו כן שוחחו המנהיגים על ההתפתחויות בסוריה ועל התיאומים הנדרשים בין ישראל לרוסיה.