באשר תלכי
באשר תלכיצילום: יחצ

עמותת "באשר תלכי" המלווה נשים חרדיות ודתיות בישראל במצבי פרידה וגירושים מבקשת לגייס היום כחצי מיליון שקל לטובת המשך הפעילות.

פייני סוקניק-גולדשמיט, שהקימה את הארגון מספרת לערוץ 7 מדוע בעצם התחילה בפעילות.

"הקמתי את הארגון לפני שבע שנים, אחרי שעברתי תהליך גירושין מורכב שלקח זמן רב. במהלך הזמן לא היתה לי תמיכה מעבר לתמיכה המשפחתית שהיתה חמה מאוד. לא היתה לי שום אפשרות לקבל ידע מקצועי כדי להתמודד".

"כאשה חרדית צעירה עם שישה ילדים הרגשתי מאוד חסרת אונים ומאוד בודדה. ניסיתי לפנות לגופים שונים ולא היה מענה ואז החלטתי שאני אצור את המענה, כי ההתמודדות הזו היא נחלתן של נשים רבות", היא מוסיפה.

מה שהחל כמפגש של 15 נשים שישבו יחד כדי לבנות את הצרכים הנכונים לפעילות העמותה, הפך תוך שנים אחדות לארגון שסייע ליותר מ-3,000 נשים בכל רחבי הארץ, בקהילות בתוך הריכוזים החרדיים.

"הן לא צריכות לשלם מחיר חברתי נוסף על האתגר המורכב מאוד של הגירושין. אנחנו נותנות לכל אחת מענה אישי וייעוץ, הן ברמה הרגשית והן ברמה המשפטית, כדי לגרום לאנשים ונשים לעבור את התהליך הזה במינימום כאב - עם כמה שיותר הסכמים וגישור - ולהתמקד בעתיד", מסבירה סוקניק-גולדשמיט.

עמותת 'באשר תלכי' הוא היחיד שעוסק בצרכים הללו ועושה זאת במסירות נפש למען מה שסוקניק-גולדשמיט מגדירה "אלמנות חיות ויתומים חיים שאיש לא נחלץ לסייע להם".

זו הגדרה קשה לא?

"כן. אין לווייה ואין 'שבעה', אך לעיתים הטרגדיה בגירושין גדולה, לא עלינו, עוד יותר. המקרים מסמרי שיער. הם קרובים אלינו ולסביבתנו ממה שאנו חושבים. אני מעידה מלבי: זו הצלת חיים כפשוטה".

"התמיכה הזו מאפשרת שיקום ובניית חיים חדשים של תורה ויראה, חיי עולם והצלת נפשות בעצת גדולי התורה והרבנים, הוחלט ממש ב'אין ברירה' לצאת למיזם התרמה לא. לא בקולי קולות ופרסומות אלא רק דרכנו. דרך חברות וגיבורות נפש המכירות את המקרים ואלו שקמו וצעקו מלב קרוע, שפשוט אי אפשר לשתוק מול הטרגדיות הללו", היא מוסיפה.

לפני כשלוש שנים היא הדליקה משואה בהר הרצל לאות הוקרה על פעילות הארגון. "זה משהו לא כל כך מקובל בציבור החרדי ולא כולם אהבו את זה. חשבתי שזה הדבר הנכון לעשות כדי להביא את קולן של הנשים שמתמודדות עם המשבר הזה - מכל המגזרים. שכל אשה המתמודדת עם הליך גירושין תדע שהיא לא לבד, שרואים אותה ושומעים אותה ויש לה קול".

עמותת 'באשר תלכי' יוצאת לקמפיין גיוס המונים ביומיים הקרובים לטובת גיוס של כחצי מיליון שקל ע"מ להרחיב את הפעילות החשובה