אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: דוברות

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, הזהיר היום (חמישי) מהקצנה בקרב ערבים בעלי אזרחות ישראלית, וקרא למנוע מערבים שלמדו באוניברסיטאות הרש''פ ללמד בישראל.

בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS סיפר ליברמן כי "מה שמטריד אותי זאת ההקצנה בקרב ערביי ישראל. כשאתה מסתכל מה שקורה בקרב הדור הצעיר שם זה מאוד מטריד. ואחת הסיבות היא שכל שנה מתווספים כ-310 מורים שהם בכלל בוגרי אוניברסיטאות של הרשות הפלסטינית.

''הם נכנסים לחינוך הערבי במדינת ישראל, הם בוגרי אוניברסיטאות בית לחם, ביר זית והמכללה האיסלאמית בחברון. זה טירוף. הם לא עוברים שום הסבה אקדמאית בנושא ההוראה. ואח"כ אנחנו מופתעים שבוגרי ביר זית מלמדים בבתי ספר בארץ ויש הקצנה. כמו כן, אם יש אגף פדגוגי לדרוזים, למה לא מקימים אגף פדגוגי לנוצרים? למה הם צריכים להיות תחת המטרייה של מוסלמים? הרי המיעוט הנוצרי כן רוצה להשתלב במדינה''.

ליברמן סיפר ''אנחנו נדרוש בממשלה הבאה להקים אגף פדגוגי נפרד לנוצרים וגם למנוע מאותם בוגרי ביר זית או המכללה האיסלאמית בחברון להיות מורים במדינת ישראל ולקבל משכורת ממשרד החינוך הישראלי".

על האירועים האחרונים בעוטף עזה אמר ח"כ ליברמן, "בדרום כל יום יש בלוני נפץ. רק אתמול חווינו עוד צבע אדום. צריך להגיד שמדיניות ההסדרה זאת מדיניות כניעה לטרור. אם הכניעה הזאת תמשך עוד שנתיים ארגון חמאס יהפוך לאיום בסדר גודל של חיזבאללה".