מסיכת פנים
מסיכת פניםצילום: ISTOCK

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב (חמישי) בכינוס חירום בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, כי יופסקו הטיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה.

"החלטנו לא לאשר טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה. מי שיגיע לישראל בטיסת מעבר דרך סין יצטרך להישאר בבית בבידוד שבועיים", אמר ליצמן.

דיון החירום בהובלת ליצמן התקיים בחמ"ל הלאומי בתל אביב בהשתתפות הנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

מוקדם יותר הודיעה חברת התעופה הישראלית "אל על" על הפסקה של כל טיסות החברה לסין למשך חודשיים, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במדינה.

ההחלטה התקבלה בחברה ככל הנראה בעקבות סירובם של העובדים לטוס למדינה בה מתו עד כה 170 איש כתוצאה מהידבקות בנגיף.

"אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין והונג קונג שכורטסו עד ה-26/1/20 לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר", נמסר מהחברה.

במשרד הבריאות סיפרו אתמול, "אנו שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב".

"הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי", לשון הודעת המשרד.