שליח חב"ד הרב ישראל ליברמן וילדיו
שליח חב"ד הרב ישראל ליברמן וילדיוצילום: בתי חב״ד סין

ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום בינלאומי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם.

כ-7,000 בני אדם נדבקו ברחבי העולם בנגיף. 170 אזרחי סין מצאו את מותם לאחר הידבקות בוירוס.

בהצהרה של ארגון הבריאות העולמי נכתב כי ההכרזה על מצב חירום "אינה מהווה הבעת אי אמון בסין".

משרד הבריאות הורה לישראלים שחוזרים מסין להישאר בבידוד בביתם למשך שבועיים. ימי ההיעדרות מהעבודה יוכרו כימי מחלה.

מוקדם יותר הודיע המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן כי התגלה מקרה ראשון של וירוס הקורונה שהועבר מאדם לאדם בארצות הברית. גבר בשנות ה-60 לחייו ממדינת אילינוי נדבק מאשתו שחזרה לאחרונה מסין. עד כה אובחנו שישה אמריקנים כחולים בקורונה.

בחמ"ל הלאומי בתל אביב התקיים היום דיון חירום בהשתתפות הנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בכינוס חירום כי יופסקו הטיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה. "החלטנו לא לאשר טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה. מי שיגיע לישראל בטיסת מעבר דרך סין יצטרך להישאר בבית בבידוד שבועיים", אמר ליצמן.

חברת התעופה הישראלית "אל על" החליטה בבוקר להפסיק את כל טיסות החברה לסין למשך חודשיים, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במדינה. ההחלטה התקבלה בחברה ככל הנראה בעקבות סירובם של העובדים לטוס למדינה בה מתו עד כה 170 איש כתוצאה מהידבקות בנגיף.

"אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין והונג קונג שכורטסו עד ה-26/1/20 לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר", נמסר מהחברה.