איילת שקד
איילת שקדצילום: ימינה

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה הבוקר (שישי) כי החלת הריבונות ביהודה ושומרון תמנע הקמת מדינה פלסטינית בעתיד.

"הבחירה היא בין ימינה והחלת ריבונות לבין בחירה לכל מפלגה אחרת ומדינת טרור פלשתינית. בתוכנית המאה, אם מתחילים בהחלת ריבונות, אז כבר לא נגיע למדינה פלשתינית'', אמרה שקד.

היא הזהירה ''אם נתחיל במו"מ על מדינה פלשתינית - נגיע לאוסלו ג', מזרח ירושלים בידי המחבלים ואוטובוסים מתפוצצים".

נאום נשיא ארה"ב טראמפ בהשקת תוכנית המאהבאדיבות כאן 11

גורם מדיני בכיר בפמליית ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול לתוכנית המאה ולהשלכותיה, וסיפר ''אנחנו עובדים על זה שלוש שנים. זה לא שלוש פגישות, היו מאות מאות שעות כדי לנסות לקדם את הדבר הזה - הסכם מיטבי למען מדינת ישראל".

הגורם הדגיש כי ''מה שהושג זה דבר ענק, הכרה של נשיא אמריקאי על הזכות לריבונות ישראלית על בקעת הירדן, צפון ים המלח והיישובים היהודים. הדבר הזה הושג, אין ויכוח, זה גם יהיה.

''הבעיה היא בעיה טכנית פשוטה", הסביר הגורם את העיכוב בהחלת הריבונות. ''השאלה היא שאלה פשוטה, האמריקאים אומרים שהנשיא הודיע על הזכות לריבונות אבל הפעולה צריכה לקרות לדעתם לא בצורה של שלבים. אנחנו לעומת זאת רוצים לחלק את הדבר הזה לשלבים, כדי שנוכל לקדם כבר בקרוב את כל מה שאפשר לעשות כבר. אנחנו מסכימים על הכל, אין מחלוקת.

''הם בראייתם רוצים לקבל את המצב המוגמר, ואנחנו מנסים להגיע איתם להבנה'', הוסיף הבכיר. "עשינו דבר ענק. אם הייתי אומר לך לפני כמה שבועות שנשיא ארצות הברית יעמוד ליד ראש הממשלה ויכיר בדברים האלה. זה שינוי ענק. כעת זו שאלה טכנית".

לדברי גורם מדיני נוסף בפמלייה, "אין שום אקט של החלת החוק שאפשר לעשות בלי שהאמריקאים יראו את המפה קודם. נעביר להם, הם יראו שאנחנו לא סוטים ממה שהוחלט, אז נוכל להתקדם. נראה להם הכל, על זה אין ויכוח, אנחנו רוצים להתקדם".

הזוג נתניהו ונעמה יששכר מגיעים למטוס ראש הממשלה