דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

משפט ההדחה של טראמפ בדרך לסיום חיובי מבחינת הנשיא.

חברי הסנאט האמריקאי הצביעו ביום שישי בעד ההצעה לחסום זימון עדים להעיד במשפט ההדחה, מהלך שמסמן את סיומו המתקרב של משפט ההדחה של טראמפ. חברי הסנאט הצביעו בעד ההצעה ברוב של 51 תומכים מול 49 מתנגדים, כך שעדים לא יוכלו להעיד במשפט ההדחה של טראמפ.

רק שני חברי סנאט רפובליקנים, מיט רומני וסוזאן קולינס, הצטרפו לדמוקרטים והתנגדו להצעה לחסום את זימון העדים. בסופה של ההצבעה קבעו מנהיגי הסנאט כי ביום רביעי הקרוב תתקיים ההצבעה הסופית לזיכויו של טראמפ, ומשפט ההדחה יסתיים באופן מעשי. ההצבעה תתקיים יממה לאחר שטראמפ ינאם את הנאום לאומה המתוכנן ביום שלישי בערב.

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, גינתה את חברי הסנאט הרפובליקנים על ההצבעה לחסום את זימון העדים וטענה כי הם הפכו למשתפי הפעולה של טראמפ. "טראמפ הודח לעולמים. לא יכול להיות זיכוי ללא משפט, ואין משפט ללא עדים, מסמכים וראיות", אמרה פלוסי.

בימים האחרונים דרשו חברי הקונגרס הדמוקרטים לזמן לעדויות עדים רבים, בהם היועץ לשעבר לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שחשף בספרו כי כי עורך הדין שטען כי טראמפ לא היה מעורב בקנוניה עם נשיא אוקראינה נגד בנו של ג'ו ביידן, היה בעצמו חלק מהמאמץ של טראמפ לפגוע בבנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות.

אדם שיף, חבר קונגרס דמוקרטי בכיר, אמר כי לפני ההצבעה למנוע את זימון העדים כי "הנשיא אומר שבולטון אינו אומר אמת. בואו נגלה. בואו נשים את בולטון תחת שבועה. בואו נגלה מי אומר את האמת".