חיפה וכפר סבא הערב
חיפה וכפר סבא הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

החודש האהוב עליהם. 22 שנים עברו מאז ניצחה הפועל כפר סבא בחיפה, הפסד שהביא לסיום דרכו של מאמנה אז גיורא שפיגל בפברואר 1998.

22 שנים אחרי, הערב (מוצאי שבת) שיחזרה העולה החדשה כפר סבא את הניצחון הסנסציוני על חיפה, גם כן בחודש פברואר, כשהנחילה לחיפאים הפסד מפתיע במיוחד, בעיתוי גרוע עבורם.

הירוקים מחיפה יכולים היו לצמק את הפער מהמוליכה והאלופה מכבי ת"א ל-2 נקודות בלבד, לאחר שאלה סיימו בתיקו 1:1 מול הפועל באר שבע ביום רביעי האחרון והסיכוי לצמק את הפער מהמוליכה מת"א הביא את אוהדי חיפה לרכוש את כלל הכרטיסים למשחק הביתי מול הירוקים מכפר סבא. גם הם לא האמינו כי התוצאה תהיה אחרת לגמרי.

דווקא מול חיפה, הקבוצה שמובילה את הליגה בכיבוש שערים מאוחרים, עם 16 שערים שכבשה בין הדקות 75 ל-90, הצליחה כפר סבא לכבוש שער מאוחר היא כשעשתה זאת בדקה ה-96, רגע לפני שריקת הסיום של המשחק.

חיפה, שניצחה את שלושת משחקי הליגה האחרונים מול כפר סבא עם ניצחונות ללא ספיגה, מסיימת לראשונה העונה משחק ללא כיבוש שער. כפר סבא, שנחשבת לקבוצת חוץ טובה כשהשיגה 15 מתוך 17 הנקודות שלה עד הערב העונה בחוץ, מנצחת בחיפה בפעם השניה בתוך חודש וחצי ומשיגה נקודות חשובות בניסיון שלה לתקוע יתד בליגת העל.

חיפה לא עומדת בלחץ ומאבדת נקודות חשובות במאבק האליפות. האם זה יביא גם לסיום דרכו של מאמנם מרקו בלבול? כנראה שלא.