מחאה: "כן לשלום, לא לעסקת הסיפוח"שלום עכשיו

ארגוני השמאל מפגינים הערב (מוצאי שבת) נגד תכנית טראמפ בכיכר דיזנגוף בתל אביב. המפגינים מניפים גם את דגלי אש"ף.

המפגינים, בהם גם חברי כנסת מהעבודה-גשר-מרצ, מהרשימה המשותפת ופעילי שמאל אחרים, דרשו לפתוח במשא ומתן ישיר מול הרשות הפלסטינית על הגעה לפתרון מוסכם על שני הצדדים ולא לסיפוח חד צדדי.

הפגנת השמאל נגד עסקת המאהקובי ריכטר / TPS

את ההפגנה מובילה תנועת 'שלום עכשיו' בשיתוף ארגונים נוספים וביניהם עומדים ביחד, מחזקים, לוחמים לשלום, עמותת סיכוי, פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני, עיר עמים, שוברים שתיקה, זזים.

ח״כ תמר זנדברג מטעם מפלגת מרצ בסיעת המחנה הדמוקרטי השתתפה בהפגנה "תוכנית טראמפ היא לא תוכנית שלום. היא בכלל לא תכנית. היא רעיונות על סיפוח, טרנספר ומתכון בטוח לאלימות באזור כולו.

לא סתם כינה אותה טראמפ ׳דיל׳. תכנית שלום עושים בין הנהגה ישראלית להנהגה פלסטינית. דיל עושים בין מי שעומד נגדו משפט הדחה למי שעומד נגדו משפט פלילי. הפצצה המצמררת של ‘העברת׳ המשולש למדינת פלסטין היא טרנספר דה פקטו", אמרה.

הליגה הערבית דחתה היום (שבת) בקהיר את "עסקת המאה" שהציג השבוע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף בחריפות את ישראל ואת ארה"ב ובהתייחסות לדרישה שיכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית אמר כי "רבים מהעולים לישראל מרוסיה אינם יהודים. הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם בקרב יוצאי אתיופיה אחוז היהודים נמוך. והם רוצים שאכיר במדינה יהודית".