ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: יהונתן ולצר/TPS

הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית ופרוייקט DMU הגישו לאחרונה תלונה במשטרת ירושלים כנגד מועצת הכנסיות העולמית.

מועצת הכנסיות העולמית היא ארגון בינלאומי המונה מעל 500 מליון חברים, ואשר תומך באופן מוצהר ב-BDS.

על פי התלונה מועצת הכנסיות העולמית מפעילה משנת 2002 תכנית בלתי חוקית בישראל מתחת לרדאר בשם תכנית EAPPI, כאשר מטרת התכנית היא לפגוע במדינת ישראל במישורים הבינלאומיים ואף לבצע ריגול נגדה.

בתלונה נטען כי פעילי התכנית מתודרכים לשקר לגבי מטרת בואם לישראל, הארגון אינו ארגון מאושר לפעולה בישראל ופעילי הארגון עוברים על חוקי הכניסה לישראל תוך התחזות לתיירים או צליינים והסתרת הסיבה האמיתית לבואם לארץ.

סעיף נוסף מצביע על ריגול נגד מדינת ישראל. במשך שנים תיעדו פעילי EAPPI אימונים של צה"ל תוך דיווח על מספר הכלים והחיילים באימון, תעדו פעילות ביטחונית כמו מחסומים, מעצרים ועוד, ופרסמו את המידע בפומבי.

פעילי הארגון לוקחים באופן תדיר חלק בהפרות סדר ובאירועים עם שטח צבאי סגור ואף פוגעים בחיילי צהל ושוטרים ומפרים את הסדר הציבורי. בכדי לממש את מטרותיהם חוברים הפעילים לאנרכיסטים שונים כמו ארגון תעאיוש ואנרכיסטים נגד גדרות משתתפים בפרובוקציות ומתעדים את תגובות חיילי צה"ל.

עוד נטעם בתלונה כי הפעילים מחויבים לפרסם בלוגים ודו"חות כנגד ישראל, תוך שימוש בתמונות מסולפות ושקרים, במקרים רבים הדו"חות משמים לאחר מכן לפגיעה בישראל במוסדות האו"ם, האיחוד האירופי ועוד.

מכתבים דומים בנושא נשלחו גם לשר הביטחון נפתלי בנט, השר לביטחון פנים ועניינים אסטרטגיים גלעד ארדן, שר הפנים אריה דרעי, שר החוץ ישראל כ"ץ וראש המל"ל.

עו"ד יותם אייל מהפורום המשפטי מסביר, "מדובר בהתארגנות חמורה ביותר ולכאורה לא חוקית. במשך שנים רבות פועל במדינת ישראל ארגון עולמי של זרים שכל מטרתו היא פגיעה במדינת ישראל ולפי הנתונים הוא אף הצליח בכך לא פעם. על מדינת ישראל עומדת החובה החוקית להגן עליה ועל אזרחיה מפני המבקשים לפגוע בה, אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק להפעיל את כל הכלים שבאמצעותם כדי לעצור פעילות זו, ויש כאלה לא מעטים על פי החוק. הפורום המשפטי ימשיך לעזור למדינת ישראל להגן על עצמה ולהביא את הפוגעים בה לדין".

עמית ברק מפרויקט DMU מוסיף, "פעילי הארגון פועלים ומבצעים "פיקוח" (כך על פי דבריהם) על פעילות חיילי צה"ל, שוטרים ומאבטחים ברחבי יהודה, שומרון וירושלים ולא אחת נצפו "מפקחים" גם הרחבת הכותל ושערי הכניסה לרחבה. בעבר הם גם תועדו מתצפתים על גזרות שונות תוך שימוש במפות מפורטות".

לדבריו, "לאור ההתפתחויות השליליות בבית הדין הבינלאומי בהאג אנו חוששים כי המשך פעילותם הבלתי חוקית בארץ לאיסוף המידע על חיילי צה"ל עלול לסכן בעתיד את חיילי צה"ל כשיבקרו בחוץ לארץ. גורמים במועצת הכנסיות העולמית ו EAPPI נתפסו גם באמירות אנטישמיות ופעילותם גם מהווה פגיעה ביחסי יהודים ונוצרים בארץ ומחוצה לה. אנו קוראים לרשויות החוק, לשרים הרלוונטיים ולמערכת הביטחון להתעורר ולפעול כדי לאכוף את חוקי מדינת ישראל, ולמגר את התופעה".