דואגים לזקנים
דואגים לזקניםistock

כיצד בוחרים בית אבות מתאים להורים

אחת המחויבויות הגדולות והחשובות ביותר של כולנו בחיים האלו היא זו שיש לנו כלפי ההורים שלנו – האנשים אשר הביאו אותנו אל העולם, טיפלו בנו, גידלו אותנו ונתנו לנו את כל מה שיכולים היו לתת, על מנת שיהיה לנו טוב ונוכל לגדול להיות אנשים עצמאיים ומאושרים.

כאשר ההורים מגיעים לגילאים מתקדמים, בריאותם לרוב מתדרדרת והם נדרשים לקבלת סיוע, ליווי וטיפול מקצועי.

בשלב זה הפתרון המועדף על משפחות רבות הוא בית אבות, וניתן למצוא כיום בישראל מגוון רחב של בתי אבות מסוגים שונים וברמות שונות. כיצד נבטיח כי אנחנו בוחרים בית אבות מתאים והולם להורים שלנו, כזה בו האינטרסים שלהם יישמרו והם יזכו לטיפול הראוי והטוב ביותר שאנו יכולים לאחל להם?

צעד בו מומלץ לקבל סיוע מקצועי - ייעוץ למציאת בית אבות

כפי שניתן להבין, בחירת בתי אבות עבור ההורים שלנו היא מהפעולות החשובות והמשמעותיות ביותר שעלינו לבצע בחיינו הבוגרים. בחירה זו תשפיע בצורה המובהקת והברורה ביותר על השנים הקרובות של ההורים שלנו, ותקבע איזה סוג של חיים יהיו להם ועד כמה הצרכים הספציפיים שלהם יזכו למענה הולם.

בנוסף לכך, בישראל פועלים כיום בתי אבות רבים ומסוגים שונים. אפילו אם מחפשים ספציפית באזור המרכז אחר בית אבות במרכז, בית אבות בשרון או בית אבות בשפלה (או בכל אזור ספציפי אחר בארץ...), עדיין קיימות אינספור אפשרויות גם בתוך כל אזור ואזור שכזה.

לכן, הצעד המתבקש וההגיוני ביותר בדרך לקבלת החלטה חשובה שכזו היא פנייה לקבלת סיוע מקצועי – ייעוץ למציאת בית אבות הולם ומתאים ביותר ספציפית עבור ההורים שלכם. ייעוץ למציאת בית אבות הוא שירות מקצועי הניתן על ידי אנשי מקצוע העוסקים בתחום, ואלו אמנם אינם רבים במיוחד, אך מדובר באנשים אשר מקדישים את חייהם בדיוק לתחום זה של הכוונה, סיוע והשמה בבתי אבות מוסדות סיעודיים ומוסדות של דיור מוגן.

הצורך בסיוע מקצועי נובע מצרכים אינדיבידואליים ייחודיים

הצורך בסיוע מקצועי למציאת בית האבות המושלם עבור ההורים שלנו נובע בראש ובראשונה מהעובדה כי לכל אדם באשר הוא נתונים וצרכים שונים וייחודיים, מה שמכתיב גם את זהות בית האבות או המוסד הסיעודי המתאים ביותר עבורם.

בגילאים מתקדמים נוצרים צרכים רפואיים ובריאות ייחודיים אשר לא היו קיימים אצל אותו אדם בעבר, ומצבים בריאותיים שונים מצריכים כמובן קבלת ליווי וסיוע יומיומי שונה לחלוטין. כמובן שלא כל בית אבות או מוסד לדיור מוגן מתמחים או אפילו מציעים את כל סוגי השירותים הרפואיים ושירותי הליווי והסיוע השונים, וכל מוסד שכזה מתאים לאנשים במצבים מעט שונים.

בנוסף לצרכים הבריאותיים והרפואיים הייחודיים לכל הורה והורה, גם הצורך או הרצון בחיים חברתיים משתנה מאדם לאדם בגילאים אלו. לחלקם חשוב מאוד להיות מוקפים באנשים בגילם, להשתתף בפעילויות חברתיות מדי יום וכו', בעוד לאחרים חשובה יותר פרטיותם והם מעדיפים שלא להיות ביותר מדי אינטראקציות חברתיות. גם פרמטר זה מהווה שיקול משמעותי ומרכזי, המצריך ייעוץ מקצועי של איש/אשת מקצוע אשר מכירים מגוון רחב של מוסדות ובתי אבות ויידעו כיצד להתאים להורים שלנו ספציפית את המקום המתאים ביותר עבורם.

שלב המעבר במיוחד למקומות רחוקים שהילדים במרכז הארץ כגון לבית אבות בצפון, בית אבות בדרום או כל אפשרות אחרת בארץ בנושא זה הוא לרוב שלב קשה ומאתגר הן מבחינה נפשית והן מבחינה לוגיסטית, עבור ההורים והילדים המסייעים להם גם יחד. ליווי וסיוע מקצועי בתהליך זה יכול להקל משמעותית, ולהפוך את החוויה כולה לנעימה וחיובית הרבה יותר. מומלץ בחום לפנות לקבלת ייעוץ.