שוטרים בסין
שוטרים בסיןצילום: רויטרס

נגיף הקורונה ממשיך להכות גלים בעולם, כאשר כעת הוא עתיד להשפיע גם על כלל ענפי הספורט.

כזכור, בקיץ הקרוב אמורים להתקיים בטוקיו בירת יפן אירועי השיא של הספורט העולמי, המשחקים האולימפיים. האירועים היוקרתיים ביותר בעולם הספורט אמורים להכניס למדינה מספר רב של תיירים וספורטאים מכל רחבי העולם כאשר 206 מדינות צפויות לקחת חלק באולימפיאדה ה-32.

דיווחים שונים בימים האחרונים מעלים חשש כי האולימפיאדה לא תתקיים כמתוכנן, זאת בשל נגיף הקורונה אשר התפרץ ברחבי המדינה הסינית ומאיים על כל העולם בהידבקות ומוות.

על פי הדיווחים, בימים האחרונים שקלו בוועד האולימפי הבינלאומי לדחות או לבטל את המשחקים בשל הנגיף המידבק, אך בוועד עצמו ניסו להרגיע ולהוריד את הפאניקה כשהודיעו כי הכל צפוי להתנהל כמתוכנן.

על פי דיווח ב-BBC, הוועד האולימפי הבינלאומי מסר כי בשלב זה אין סכנה ממשית לקיומם של המשחקים האולימפיים בקיץ, זאת למרות האזהרות שפרסם ארגון הבריאות העולמי וההכרזה שלו על מצב חירום עקב התפשטות נגיף הקורונה מסין.

בוועד האולימפי הבהירו כי חלק מרכזי מההיערכות של טוקיו לאירוח המשחקים האולימפיים כולל גם “אמצעים להתמודדות עם מחלות זיהומיות” ולכן הארגון בודק בימים אלה האם משהו מאלה נחוץ לצורך קיום האירוע כמתוכנן.

גם בישראל נערכים למשחקים האולימפיים כאשר רק לאחרונה הוועד האולימפי בישראל העביר המלצות רפואיות לספורטאים האולימפיים שהבטיחו את מקומם בטוקיו 2020, כששם ניתנו בין היתר הנחיות כיצד להימנע ממחלות זיהומיות, בעקבות ההתפרצות של הווירוס הסיני.