אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

ביום שלישי יחול יום המודעות למחלת הסרטן. מוטי זליקוביץ, מנכ"ל ארגון יד תמר המלווה משפחות של חולי סרטן ומשפחות במצבי חולי ומשבר מודאג דווקא ממה שלא עוסקים בו בימים שכאלו.

"מדובר ביום חשוב מאוד שמעלה את כל הבעיות של החולים ושל המחלה ומגלה את ההתקדמות הרפואית בטיפול בה, אך שוכח דבר אחד. את המשפחות עצמן, שהסרטן גורם להם לפגיעה חמורה בתפקוד המשפחתי, בכל היבט – כלכלי, נפשי, חברי ומשפחתי", אומר זליקוביץ' לערוץ 7.

לדבריו, מדובר בבעיה חמורה שאין לה מענה נכון. "כשיש חולה סרטן במשפחה, בין אם זה מבוגר ובין אם זה ילד, כל המשפחה והחברים סביבו וכולם מנסים לעזור לחולה אבל שאר בני הבית נשארים מחוץ לסיפור בדרך כלל ואף אחד לא בודק מה מצבם הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הכלכלי. אנחנו נתקלים בלא מעט סיפורים שהילד של החולה או אמו נשכחו בצד – ולא בודקים מה הצרכים שלהם".

הוא מספר כי לצורך זה הוקם ארגון יד תמר. ''ברגע שפונים אלינו יש לנו שתי זרועות ביצועיות: אחת למשפחה ואחת לקהילה. הזרוע למשפחה עוסקת במיצוי הזכויות וגם התארגנות משפחתית במסגרתה המשפחה בוחרת מישהו שמנהל את כולם מסביב ונותן תפקידים שמסייעים לחזק גם את המשפחה.

''יש את הזרוע לקהילה שהיא תופסת תאוצה מאוד גדולה. מדובר בהכשרה של קהילות. אנחנו מכשירים אנשים שבסופו של דבר יסייעו בכל מצב משברי שמתרחש בקהילה. יש לנו כ-40 קהילות שהוכשרו ברחבי הארץ. זה סטארט-אפ חברתי חדשני שתופס תאוצה כיום".