דן אלדד
דן אלדדצילום: דוברות משרד המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר את שר המשפטים אמיר אוחנה כי תהיה מניעה משפטית למינויו של דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה.

בשבועות האחרונים, מאז שנכשל מינויה של אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ''מ פרקליט המדינה, נפגשו אוחנה ומנדלבליט אך לא הצליחו להחליט על מועמד מוסכם.

אוחנה סבר שכל אחד מהשמות שהציע היועמ"ש לא יבצע את התיקונים הדרושים בפרקליטות.

כאמור, חרף התנגדות מנדלבליט החליט שר המשפטים למנות את מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה.

השר אוחנה מסר: "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד.

"כולי תקווה כי המינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק. אני יודע כי זוהי גם מטרתו של עו״ד אלדד. התרשמתי מתחושת שליחות עמוקה המפעמת בו, ואני מאחל לו הצלחה רבה במשימות הרבות שעומדות בפני פרקליטות המדינה''.

אוחנה הוסיף, ''בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדות והמועמדים שראיינתי על נכונותם לשאת בתפקיד החשוב ולתרום מניסיונם למען המשימה החשובה של חיזוק אמון הציבור במערכת".

עו"ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים החל מטרום ההתמחות ועד לתפקיד הרם בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות מתוקף תפקידו כמנהל המחלקה הכלכלית.