אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הסוכנות היהודית החלה בחלוקה של מענקי חוסן ליותר מ-200 ילדים המטופלים במרכז החוסן של שער הנגב, הודות לתרומה מיוחדת של כמיליון ש''ח שגייסה קרן היסוד ממשפחה יהודית במילאנו.

התורמים מאיטליה ביקשו להפגין סולידריות עם התושבים בעוטף בעקבות המצב הביטחוני המתמשך ולחזק את החוסן של ילדים הסובלים מטראומה מתמשכת.

מענקי החוסן יינתנו באמצעות הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית לילדים ונוער בגילאי 6 עד 18 אשר נחשפו לאירועים טראומתיים או לכאלה הסובלים מטראומה מתמשכת.

כל מענק הוא בגובה של כ-4,000 ש״ח שיסייע לילדי העוטף במקביל לטיפול הפסיכולוגי הניתן להם במרכז החוסן, במימון טיפולים משלימים באמצעות אמנות, במוסיקה, בעלי חיים ועוד. המענק יינתן לילדים המתגוררים במועצה האזורית שער הנגב ומטופלים במרכז החוסן במועצה.

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר כי ״הילדים של יישובי העוטף, שנאלצים להתעורר באמצע הלילה לאזעקות צבע אדום וסובלים מחרדה מתמשכת, גדלים בתוך מציאות בלתי נסבלת שיש לה השלכות קשות במישור הנפשי. המענקים של הקרן לנפגעי טרור נועדו לא רק לחזק את החוסן של ילדי העוטף, אלא גם לומר להם שהם לא לבד ויש מי שחושב עליהם - גם בישראל וגם בקהילות היהודיות ברחבי
העולם״.

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פועלת לחיזוק החוסן של תושבי עוטף עזה באמצעות תמיכה בטיפולים שונים, הפעלת ימי הפגה וקייטנות לילדי העוטף, הענקת סיוע כספי מיידי למשפחות שביתן ספג פגיעה ישירה מירי הרקטות והענקת סיוע משלים לתושבים שהוכרו כנפגעי פעולות איבה.

מאז צוק איתן העניקה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית סיוע לאלפים רבים של תושבים בהיקף של למעלה מ- 10 מיליון ₪ הודות לתרומות של הקהילות היהודיות ובהם תרומות מהפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים נוספים.