חננאל דורני
חננאל דורניצילום: Hadas Parush/Flash90

ראש מועצת קדומים ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר, חננאל דורני, הגיב בצהריים (שני) להודעת ראש העיר אריאל אלי שבירו כי הוא פורש ממועצת יש"ע.

"בשונה מחברי אלי שבירו אני נכחתי במוצאי שבת, יחד עם עוד ראשי רשויות רבים, בישיבה של מועצת יש''ע", סיפר דורני וציין, "היה דיון ענייני ומכבד".

לדבריו, רוב ראשי הרשויות מתנגדים לתכנית במלואה בעקבות מרכיב המדינה הפלסטינית הכרוך בה. עם זאת, יש בה מרכיבים חיוביים ובראשם הכרת נשיא ארה״ב בזכותנו היהסטורית על ארץ ישראל".

"פה אחד אנו קוראים לראש הממשלה לעשות הכל כדי לממש מוקדם ככל הניתן את מרכיב הריבונות", הוסיף דורני וטען, "דעתו של ראש עיריית אריאל שמועצת יש''ע לא תעסוק בתכנית המאה שתשפיע על חיי כולנו, משוללת כל יסוד".

הבוקר הודיע ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, כי הוא פורש ממועצת יש"ע בעקבות חילוקי דעות אודות עמדת המועצה בעניין "תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

שבירו מתנגד לעמדת המועצה השוללת את התוכנית עקב ההסכמה הקיימת בה להקמתה של מדינה פלסטינית.

"מועצת יש"ע מתנגדת נמרצות לתכנית המאה אשר עתידה להביא בשורה להתיישבות בשם החשש ממדינה פלשתינית. זאת מבלי להתייעץ או לקבל החלטה משותפת עם ראשי הרשויות החברים בהנהלת המועצה", הסביר שבירו.

לדברי ראש העיר, "כתומך בתכנית המאה בשל החלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יו"ש, אני מרגיש כי המועצה אינה מייצגת את דעתם של ראשי רשויות רבות ביו"ש, את עירי ואותי ועל כן הודעתי על פרישתי מהנהלת מועצת יש"ע וחברותי בה".