תמונתו של לוחם משמר הגבול שנפגע מבקבוק תבערה בחברון כבשה את הרשתות החברתיות.

בסרטון שהופץ על ידי הפלסטינים נראה הקצין, מפקח שחר מדיוני, חוטף פגיעה ישירה בכתף של בקבוק תבערה שמתלקח על גופו, במהלך הפרות סדר של הפלסטינים. מדיוני, בקור רוח, כיבה בתוך שניות את האש שבערה על גופו והציל את חייו.

אחרי שהספיק להתאושש מעט סיפר לעיתון "ידיעות אחרונות" שלא היה מודע בזמן אמת לגודל האסון שהיה יכול להתרחש. "עכשיו, כשאני רואה את הסרטון, אני מבין את גודל הנס, זה היה יכול להיגמר אחרת".

"בערך ב־2 בצהריים הקפיצו אותנו לעמדה צה"לית בגזרת העיר חברון, לאחר שהגיעו דיווחים על עשרות צעירים שמתפרעים", הוא מספר. "זה אירוע שאנחנו מתאמנים עליו הרבה. הגענו לזירה וחתרנו מיד למגע מול המתפרעים שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה, כדי להדוף אותם ולנסות לבצע מעצרים. הצלחנו לדחוק אחורה את המתפרעים, כשכל הזמן אבנים מושלכות לעברנו".

כ־40 דקות לאחר שהגיעו לשטח הרגיש מדיוני מכה חזקה בכתף. זה היה בקבוק התבערה. "מיד ראיתי להבה ענקית מולי", שיחזר בשיחה עם העיתון. "היא תפסה למזלי באפוד שלי, ומיד כיביתי את האש בידיים שלי. אני מעריך שזה לקח שתיים־שלוש שניות, בהן הרגשתי חום חזק על הגוף שלי".

"היה לי נס. מה שמנע מהאש להתלקח זה ציוד המיגון, כולל האפוד שבנוי מחומרים מעכבי בעירה בדיוק בגלל החשש מבקבוקי תבערה. במזל זה לא נתפס בבגדים שלי", הוא אומר.

במהלך 2019 ביצעו לוחמי מג"ב באיו"ש 2,500 מעצרים של פלסטינים, מתוכם 155 בגין השלכת בקבוקי תבערה ואבנים, 100 נעצרו במהלך השתתפותם בהפרות סדר, 550 בגין חשד להשתייכות לפעילות חבלנית עוינת, והשאר בחשד לביצוע עבירות פליליות.